Egy műalkotás, egy művész és egy enteriőr: sorozatunkban antik és kortárs műtárgyakat mutatunk be olvasóinknak és szemléltetjük, hogyan simulhatnak bele ízlésesen a mindennapjainkba.
A tinik és a műtárgyak kapcsolata paradoxon lenne? A válaszunk: egyáltalán nem! Csupán meg kell találnunk a korosztálynak megfelelő stílust és műfajt. Ebben azonban nincs nehéz dolgunk, ugyanis a 21. századi kortárs alkotások változatossága maga a kánaán. De ha egy videó munka, vagy egy interaktív szobor még túl merész választásnak tűnik, akkor választhatunk egyszerűbben kezelhető, ám látványos megoldásokat is. Például a plakátot!
A plakát műfaja igazán keresett műtárgytípus lett a gyűjtők körében, ugyanis a grafika egy új irányzatát képviselte a 19. századtól kezdve. A filmek terjedésével ezek a nyomatok is egyre nagyobb teret nyertek. Izgalmas kompozíciós megoldásaikkal, frappáns üzeneteikkel és látványos megjelenítésmódjukkal pedig méltó darabjai lehetnek tényleges képzőművészeti gyűjteményeknek is. Ám mivel a műfaj sajátossága a könnyedség is, így bátran használhatjuk őket dekorációs elemként. Különösen a fiatalok számára lehet érdekes, így akár egy tini szobájának a falát is díszíthetjük velük. Sokszínűségének hála mindenféle ízlésű és stílusú enteriőrbe találhatunk izgalmas darabokat, legyen szó romantikus, adrenalin függő vagy gyermeklelkű személyről.
A bemutatott szobabelső könnyen lehet egy tizenéves fiú bázisa, ahol minden tárgy egyfajta érdeklődési körhöz vagy hobbihoz köthető. A színek redukáltak, és főként a fekete és a fehér kontrasztjára épül az egész dekoráció. Ezt csupán néhány elem, mint például a növény vagy a fa alapanyagú díszek törik meg. Ehhez a berendezési irányzathoz kötődik stílusában leginkább az ide installált filmplakát, mely az 1964-es Harakiri című japán filmhez készült. A vagánysághoz nem csak a gördeszka vagy a design kiegészítők árulkodnak, hanem a kép megválasztása is. A végzetes japán akció, a harakiri ugyanis a becsületről és a védelemről is szól. Könnyen kapcsolódhat tulajdonosának a harcművészetekhez, vagy a keleti társadalomhoz fűződő viszonyáról is. Maga a sokszorosított grafika egyébként ritkaságnak számít, így ebből a szempontból is jól illeszkedik az ízlésesen megválasztott kiegészítőkhöz.
Tehát ha egy olyan különleges és értékálló művet keresünk, mely hatékonyan tükröz sokféle ízlést, és bátran válogathatunk típusai között, akkor érdemes körülnéznünk a film- vagy reklámplakátok körében. Ezeket egyébként nem csak webshopokban, hanem időről-időre aukciókon is felfedezhetünk! Izgalmas kalandokat kívánunk felfedezésükhöz!
A rovat szakmai partnere a műtárgy.com/Art Advisory Budapest.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!