Ki gondolta volna, hogy az első Espit termékek ősét 1968- ban Susie és Doug Tomkins egy san franciskoi pályaudvar poggyász megörzőjében kezdte el árusítani.
A nagy továbblépésre 1971- ben került sor, amikor Tompkinsék Hongkongban Michael Yinggel megalapították a céget. 1976- ban már Düsseldorfban vannak, ahol különböző, fiatalos hatású, elsősorban sportolásra szánt darabokkal hívják föl magukra a figyelmet. 1978 -ban John Casado tervezi meg azóta elhíresült logójukat. 1986- ban Kölnben nyílik meg első áruházuk, melynek forradalminak ható arculatát a Memphis csoport révén világhírre szert tett Ettore Sottsass tervezi. 1992- ben kampányt szerveznek „Hogyan tudnád megváltoztatni a világot?” címmel. 1995- ben Esprit védjeggyel ellátott szemüvegkeretekkel, órákkal, ágyneművel, fürdőszobai kiegészítőkkel, valamint zoknikkal és harisnyákkal egészítik ki kollekciójukat. 1996-ban az U.S.A 100 legismeretebb márkája között a 28- ik helyen tartják őket számon. 1998- ban mutatkozik be a fiatalok szára tervezett edc by Esprit kollekció. 2001- ben a márka ismertsége Németországban 84 %- os. 2004- ben Ratingenben egy hatalmas kiállítással adóznak Ettore Sottsass művészetének, aki a cég arculatát a világban elterjesztette. 2008-ban jelenik meg a piacon az új irányzat, az Esprit Urban Casual, amely fiatalos, nőies és kifejezetten városlakóknak készül, csakúgy, mint legújabb Home kollekciója, amely a lakberendezés különböző területein valósítja meg az Esprit fiatalos és modern stílusát.