A home staging, vagyis az ingatlanok eladás előtti felkészítése kiadó lakások esetében is erős értéknövelő hatással bír. Különösen egy olyan piacon, ahol nagy a kínálat, és lássuk be, sok az igénytelen albérlet. Alábbi projektünk remek példa arra, miként lehet kitűnni a piacon egy jól felkészített ingatlannal.
Ha eladnánk az ingatlanunkat, a home staging, vagyis a lakásfelkészítés egyik alapja, hogy semlegességre törekszünk. Kiadás esetében ez másként van: kell egy kis „plusz”, valami extra, ami miatt a mi lakásunkat választják. Ez főleg a rövidtávra kiadott lakásokra igaz, de egyre inkább a hosszútávra kiadott társaikra is. Bizonyítja ezt az alábbi projektünk is.
Egy befektetésre szánt apartman tulajdonosai kerestek meg minket. Korábban foglalkoztak már kiadásra átalakított ingatlanok bérbeadásával, de meggyőzte őket a home stagingről szóló előadásunk, a szemléletünk és a munkáink, ezért úgy döntöttek, ezúttal kipróbálják, milyen az, ha mi készítjük fel az ingatlant kiadásra.
Egyetemisták álma
A stratégia egyértelmű volt. A kis lakás egy újonnan épülő, kifejezetten kollégiumi funkciók számára kialakított épületben található, egyetemekhez, egyéb intézményekhez közel. További előnye, hogy a belváros és a turisták által kedvelt környék is elérhető távolságban található.
Először is megvizsgáltuk, kinek szeretnénk kiadni az ingatlant: a 20 négyzetméteres lakás piacát látva arra jutottunk, hogy a hosszútávú kiadási piacon célcsoportunk az egyetemisták, azok közül is inkább a magasabb árkategóriát is megfizetni képes külföldiek. Ugyanakkor a lakás kitűnő ajánlat lehet rövid távú kiadásra is, például turistáknak.
A kiindulás egy, már készen átadott lakás volt, ahol a falak, elektromos kiállások, a burkolatok, a konyha és a funkcionális elrendezés adott volt. Ebből kellett a legjobbat kihozni mind esztétika, mind funkció tekintetében.
Indusztriális otthon, glamúros elemekkel
Az ingatlan alapadottságai, a klasszikus loft lakás jellemzők meghatározták a hangulatát: natúran hagyott betonoszlopok, durva szemcsés kidolgozású mennyezet, szürke, beton hatású aljzatburkolat, fémkeretes konyhabútor, fémrácsos szerkezetű erkély, fekete nyílászáró keretek.
Ez nagyon jó kiindulópontként szolgált, könnyen meghatározhattuk a célcsoportot: egyetemistás és fiatal turisták számára ez mindenképpen vonzó, az átlagostól eltérő környezet.
Volt azonban a koncepcióban némi „bökkenő”. Egyrészt a loft lakás elemek ugyan adottak voltak, valami azonban nagyon hiányzott: az ezekre az ingatlanokra jellemző tágas, nagy terek. Másrészt a beruházó az értékesítéskor olyan berendezési tervet adott a tulajdonosoknak, amelyben emeletes ágy szerepelt, hogy minél több főre ki lehessen használni az adott teret.
Mi azonban a beruházó által javasolt funkcionális kialakítás és egyenberendezés helyett valami egészen mást tanácsoltunk. Úgy gondoltuk, ezekkel a stílusjegyekkel és színekkel, plusz egy emeletes ággyal a mindössze 20 négyzetméteres lakás inkább hasonlít majd egy börtöncellához, mint luxus kollégiumi apartmanhoz.
Így azt javasoltuk, vessük el az emeletes ágy ötletét. Hiszen ebbe a pici lakásba biztosan nem költözik majd két vadidegen ember, különösen olyan nem, aki hajlandó többet fizetni. Szorgalmaztuk továbbá az indusztriális, szürke alapú felállást lágyítását: tegyük kicsit „glamourossá”, oldjuk a börtöncella jelleget! Ezt a lágyítást puha textilekkel, színekkel, vagány lámpákkal értük el. A végén elvégeztük a stylingot, vagyis dekoráltuk, „beleszeretősre” készítettük el az apartmant, megszerveztük a fotózást.
Konkurencia? Nem akadály!
A siker ezúttal sem maradt el. A meghirdetés után 1 nappal (!) több jelölt közül a tulajdonos választhatta ki, hogy kinek adja bérbe az ingatlant. A bérlő pedig pont az lett, akire a kialakítás során számítottunk: egy, a közelben tanuló külföldi egyetemista.
Fontos megemlíteni még, hogy mivel a lakás egy új építésű házban található, így értelemszerűen a szomszédos lakások is piacra kerültek – megteremtve ezzel az erős konkurenciát. Ennek a lakásnak úgy lett 1 nap alatt, a hirdetési árnál 20 százalékkal magasabb áron bérlője, hogy a többi ingatlan már hónapok óta piacon volt. Újabb bizonyíték arra, hogy a home staging működik, és nem csak nagy értékű ingatlanoknál.
A lakásról és az átalakulás előtti állapotról további képeket a galériában találsz – görgess lejjebb értük!
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várjuk minden nap!