Az angol képzőművész Benjamin Shine hétköznapi tárgyakból készíti látványos portréit, a három dimenziót két dimenzióvá varázsolva. Legújabb munkájában, melyet a londoni Courvoisier Future Gallery-ben állítottak ki, a fény és több méternyi fekete tüll árnyékának segítségével Rembrandt korai portréját elevenítette meg.
A „textillel festés” ötlete egy olyan dimenziót nyit meg az alkotó és a közönsége számára, melyben a komplikált vonalak, tekervényes redők és ráncok, illetve az egymást fedő felületek rajzolják ki a kétdimenziós rajz formáit és tónusait. A „Fény és árny közötti tér” című alkotás a tüll légiessége, könnyedsége megannyi lehetőséget kínál az éles és lágy vonalak, az árnyékos és világosabb felületek kialakítására. A részletek aprólékos kidolgozása valóban ámulatba ejti a nézőt. A műalkotás nemcsak újragondolja a németalföldi festészet egyik koronázatlan királyának, Harmens Rembrandt van Rijn csodálatos önarcképét, de új dimenziója révén életre kelti azt. Shine, az úgynevezett „mixed-media”, vagyis a különböző képzőművészeti technikák keveredéséből alkotott portré sorozatában minden témájához más alapanyagot választ. A textíliák, kampókon rögzített, csomózott fonalak anyagminősége, színe önmagukban is kötődik az ábrázolt személyhez. Portréin, talán kissé a populáris vonalat megcélozva politikusok, hollywoodi színészlegendák elevenednek meg, képei azonban mégsem csupán a látványról szólnak. Az amerikai zászló foszlányaiból „épített” Obama arckép, vagy a Rembrandt önarckép újragondolása egy újfajta képzőművészeti önkifejezés és egy új, korábban nem létezett technika megszületését jelent.