Minden évben óriási érdeklődés kíséri a milánói bútorkiállítást (iSaloni). Az egyik, ha nem a legjelentősebb nemzetközi design esemény a bútorok és lakberendezési kiegészítők bemutatása mellett idén is magában foglalta a konyha és a fürdőszoba világát, így a komplett lakberendezés legújabb trendjeiről kaptak információt a világ 160 országából érkező vendégek. Hogy az áttekintés valóban alapos legyen, azt több mint 2500 cég kínálata biztosította.
A technológia, a design és a divat randevúzott Milánóban, hogy ismét kijelöljék a lakberendezésben azokat az irányokat, melyek mentén a mindennapi életbe is beáramlik majd mindaz, ami – anyagok, formák és szemléletmód terén – április közepén a kiállítási installációkat és standokat ékesítette.
Az most is érződött, hogy a gazdasági krízis tovább ésszerűsítette a bútorpiacot. Eltekintve a kifejezetten luxust ábrázoló, archaisztikus pompát imitáló installációktól, a legtöbb gyártó terméke racionális méretek és formák között valósította meg legújabb elképzeléseit, melyek a fenntartható fejlődés jegyében gazdálkodnak anyaggal és ráfordított energiával. Ez a gondolkodás egyfajta „új minimalizmust” eredményez, egyúttal pedig szabad teret enged sokféle stílusnak, színnek, megvalósulási módnak, s nem erőszakol kizárólagos trendeket. A megállíthatatlan és rendkívül gyors technológiai fejlődés pedig mindig biztosítja a formatervezőknek azt a lehetőséget, hogy terveik csodálatot és tetszést váltsanak ki a szemlélőből. Ez most is bebizonyosodott, arra ösztönözve a látogatókat, hogy saját otthonukat (és a lakberendezésről alkotott fogalmaikat) is a látottak szellemében módosítsák és alakítsák. Ennél több egy lakberendezési expótól aligha várható.
Fotó: Saverio Lombardi Vallauri, Alessandro Russotti, Carola Merello, Andrea Mariani