A különleges tulipánjairól és nárciszairól híres makói Karol & Blase családi manufaktúra újfajta szemléletet hozott a minőségi vágottvirág-termelésbe.
Mivel indult a Karol & Blase története? Kinek mi a feladata családon belül?
Már a nagyszüleim is gazdálkodással foglalkoztak Makó környékén, de a virágtermesztés és az országos ismertség a szüleimnek, főleg apukámnak köszönhető, így a termelés a mai napig az ő kezében maradt. A manufaktúrában kevesen dolgozunk állandóan, de szinte minden fontos munkafázist mi magunk végzünk, csak a „nagy virágszezonban” segítenek idénymunkások. Nálunk mindenki elhivatott, hiszen csak így lehet ezt szívből csinálni.
Mindig is ez volt az álmod vagy a családi hatás miatt kerültél a pályára?
Eredetileg közgazdász végzettségem van, fiatalabb koromban álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer a szüleimmel fogom vezetni a családi vállalkozást. Mindennek ellenére nagyon élvezem a munkámat, bár sokszor nagy kihívások elé állít. Csak most értettem meg, milyen hajnalban kelni, piacra járni, és mit jelent, hogy folyamatosan a viszonteladók rendelkezésére kell állni.
Honnan jött az újszerű koncepció és a komplex márka gondolata, ami már jóval túlmutat a hagyományos nagykereskedelmi tevékenységen?
A nagy áttörést azt hozta meg számunkra, hogy felismertük, nem elég csupán a szakmai berkekben jelen lenni, a vásárlói oldalon is meg kell mutatni magunkat. Ez a fajta gondolkodás eleinte idegen volt a szüleimtől, akik a klasszikus virágtermesztési szokásokban és a piaci eladásban hittek. Ám ahogyan teltek az évek, látványos sikereket értünk el.
Tőlem kevésbé áll távol az üzleti gondolkodás, nem úgy, mint az az életmód, ami a termelői léttel jár. Számomra nagyobb kihívásnak bizonyult a hajnali kelés és az egész napos fizikai igénybevétel. De ebből soha nem volt komolyabb konfliktus, mindenki teszi a dolgát, én pedig próbálom megtalálni a kreatív oldalamat ebben a folyamatban. Soha nincs megállás, hiszen a tavaszi szezon decembertől májusig tart, az őszi virágoké szeptembertől novemberig, a köztes időszakokban pedig minden energiánkat a gondozásra, tereprendezésre és az új virágkultúra kialakítására összpontosítjuk.
Mennyiben más a Karol & Blase márka, mint a többi piaci szereplő?
Talán klisének hangzik, de véleményem szerint a márka különlegessége a minőség, a szakértelem és a frissesség, amit nemcsak a növényeken tapasztalhatnak meg az érdeklődők, hanem már a márka megjelenésén is. Nálunk a vágott virágok tartósak és látványosak, ráadásul évről évre újabb trendeket vonultatunk fel. A krizantémcsokrokat említeném példaként, hiszen nekünk köszönhetően már nemcsak a temetőbe viszik a vásárlóink, hanem a lakás díszítésére is.
Időről időre találkozhat velünk a nagyközönség bizonyos tematikus dizájnvásárokon, igényes kistermelői piacokon, ahol kis szériában is lehet tőlünk vásárolni. Jó érzés, hogy látom mások reakcióját, közvetlen visszajelzést kapok, megtudom, milyen hatást keltenek a virágok, amelyeket szívvel-lélekkel, saját kezűleg nevelgettünk. Ilyenkor érzem, hogy megéri csinálni ezt az egészet. Minden egyes mosoly és dicséret újabb lendületet és motivációt ad a folytatáshoz.
Hogyan tovább? Mik a jövőbeni terveitek?
Számomra újra és újra inspirációval szolgálnak a színpompás virágok, a struktúrájuk, az üde illatuk. Az egész fejlődésük egy igazi csoda. Ami az általunk termesztett fajtákat illeti, megmaradunk a jól bevált öt termékünknél (a tulipán, nárcisz, jácint, muszkári és krizantém), de biztosan fogunk újítani a repertoár tekintetében is. Nem titkolt célunk, hogy utat mutassunk ezen a területen.
Mára valamiféle misszióvá vált számomra, hogy felhívjam a figyelmet a vágott virágok jelentőségére és szerepére mindennapi életünkben. Szeretném elérni, hogy végre itthon se luxuscikként tekintsünk ezekre a növényekre, hanem egyfajta hétköznapi szükségletként. Lassan, de biztosan haladunk, ma már nemcsak a fővárosban, de vidéken is vásárolnak maguknak egy-egy csokrot az emberek. Csak úgy, hogy szebbé tegyék a napjukat.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!