Az IKEA karitatív kampányát követően közel 3 millió eurót utal át gyermekvédelmi szervezetek javára.
2007. február 7.– Az IKEA tavaly november-decemberi, 1 eurós karitatív akciójának köszönhetően 2 819 024 eurót utal át a világ legnagyobb gyermekvédelmi szervezetei, az UNICEF és a Save the Children számára. A karitatív akcióból származó támogatás mértéke a korábbi évhez képest másfélszeresére nőtt, köszönhetően annak, hogy az IKEA vásárlói a tavalyi kampány időszakában világszerte közel hárommillió darabot vásároltak a termékekből. Az „1 euró egy egész vagyon, mely mosolyt csalhat egy gyermek arcára” kampány keretében az IKEA a 2006. november 18. és december 24. között eladott minden egyes plüssállat után, függetlenül annak árától, 1 euróval támogatja az UNICEF és a Save the Children gyermekvédelmi szervezetek munkáját. A világméretű kezdeményezésben 23 ország vett részt, köztük Magyarország is két áruházzal. Az öthetes kampányidőszakban elért eredmények jelentősen meghaladták az elvárásokat. Az egy évvel korábbi eredménynek közel másfélszeresét, 2 819 024 eurót sikerült összegyűjteni. A magyarországi vásárlók is kivették a részüket a jelentős támogatásból: hazánkban összesen 48 144 plüssállatot vásároltak a fenti időszakban. Az IKEA és az UNICEF hosszú távra elkötelezték magukat a nélkülöző gyerekek megsegítésében. A két szervezet nemzetközi projektjeinek célja elsősorban az olyan kezdeményezések támogatása, amelyek a gyermekek életkörülményeinek javítására, valamint a gyermekmunka felszámolására irányulnak. Az IKEA több mint tíz éve támogatja az UNICEF programjait, jelenleg Pakisztánban, Guineában, Bangladesben, Kirgizisztánban, Indiában és Romániában zajlanak közös gyermekvédelmi akciók. „Büszkék vagyunk arra, hogy vásárlóinkkal közösen ismét hozzájárulhattunk a legszegényebb és legsanyarúbb sorsú gyermekek életfeltételeinek javításához.” – jegyezte meg Gerőcs Vendel, az IKEA Lakberendezési Kft. PR menedzsere. Kecskeméti Edit, az UNICEF magyarországi igazgatója így értékelte a kampányt: „Örülök, hogy tovább nőtt azok száma, akik a karácsonyi ajándék megvásárlásakor a nehéz körülmények között élő gyerekekre is gondoltak. 1 euróból például tíz olvasófüzetet biztosíthat az UNICEF a kisiskolásoknak. Így a magyar vásárlók segítsége sok-sok gyerekhez juthat el.”