Öt energikus vásári nap után, kitűnő hangulatban zárta kapuit a fogyasztási cikkek világszerte legjelentősebb nemzetközi vására, az Ambiente.
Minden eddiginél több országból érkező szakmai látogató szélesítette partnerhálózatát, rendelte meg üzlete számára a világ valamennyi részéről érkező legújabb termékeket és töltődött fel impulzusokkal egy digitális jövő kiépítése céljából az Ambiente nemzetközi fogyasztási cikk vásáron, Frankfurtban.
308.000 bruttó m2 kiállítási területen 89 országból érkező 4441 kiállító mutatta be az elkövetkezendő év trendjeit. A kiállítók 81 százaléka külföldről érkezett és ezzel az idei Ambiente vásárt minden idők legnemzetközibb találkozóhelyévé varázsolták. Valamennyi kereskedelmi forma top-döntéshozói az előző évhez képest 6 százalékkal többen voltak jelen, s így a látogatók 60 százalékát tették ki. Ők biztosították a sikeres export-üzleteket és a kitűnő hangulatot a csarnokokban. Összesen 168 országból érkező 134.600 vásárlási szándékkal rendelkező látogató érkezett a vásárra.
– A fogyasztás létezik! Az Ambiente vásáron az egész világot vendégül látjuk. Februárban itt mutatkoznak be a nemzetközi fogyasztási cikk iparának az új esztendő trendjei, újdonságai. Ezek befolyásolják a német és a nemzetközi beszerzők magatartását és minőségét – hangsúlyozta Detlef Braun, a Messe Frankfurt GmbH ügyvezető igazgatója. Thomas Grothkopp – Handelsverband Wohnen und Büro e.V. (HWB) ügyvezetője szintén pozitívan nyilatkozott: – Az Ambiente vásár ismét megmutatta, hogy a már meglevő, valamint az új beszállítókkal és azok újdonságaival történő, személyes kapcsolat nem helyettesíthető semmivel sem. A frankfurti vásár a szakma elvárásait messzemenően teljesítette!
A top-10 nemzet, ahonnan a látogatók Németországba utaztak: Olaszország, Kína, Franciaország, USA, Nagy-Britannia, Hollandia, Spanyolország, Törökország, Korea, Svájc. A látogatók körében az elégedettségi mutató 96 százalékkal stabilan magasnak mondható. Nagyon jelentősen növekedett a látogatók száma Kínából, Koreából, Oroszországból, az észak-afrikai országokból, Dél-Afrikából és egész Dél-Amerikából, Törökországból, Libanonból és Ciprusról.
Viszlát, Hollandia! Köszöntünk, India!
Az idei Ambiente Hollandia narancsszínében pompázott. A partnerország tradicionális prezentációját Robert Bronwasser ipari dizájner ihlette. A „DO DUTCH” mottó egy új, meglepő kontextusba helyezte a holland fogyasztási cikkeket. A partnerország napján számos akció és rendezvény várta az érdeklődőket – holland körbevezetéssel.
Az Ambiente díszvendégeként minden figyelem középpontjában Sylvie Meis állt. Az ismert TV-moderátor és vállalkozó hölgy – aki születésénél fogva Hollandiából származik – a vásárcsarnokokon átvezető egyik túra alkalmával Hollandiából és Németországból származó, modern dizájnt fedezett fel. A következő Ambiente 2019. február 8-12. között, a szubkontinensek jegyében kerül megrendezésre, partnerországa pedig India lesz.
Magyar részvétel
Az idei Ambiente-n hat magyar kiállító vett részt, közülük mindannyian visszatérő kiállítói a vásárnak. A Herendi Porcelánmanufaktúra és az Ajka Kristály Üvegipari Kft. számára az Ambiente kiemelkedően fontos kiállítás, hiszen minden nemzetközi partnerükkel itt találkoznak. Több mint tíz éve rendszeres résztvevője a vásárnak a Liss Patrongyártó Kft is. A Halimba Crystal kézi gyártású üvegpoharakat és más üvegből készült termékeket mutatott be az érdeklődőknek. A bonyhádi Ema-Lion Kft. zománcozott edényeket, a HOME Impex Kft. pedig különböző edényeket és konyhai eszközöket állított ki. Az idei Ambiente-t közel 550 magyar szakember kereste fel látogatóként.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért!