A francia Ora Ito különös módon vált híressé: fiktív termékeket kínált a virtuális térben. Furfangos ötletével fiatalon bekerült a sztárok közé, ma a legnagyobb márkáknak tervez.
Az 1977-es születésű dizájner a ’90-es évek végén vált világszerte ismertté, miután 1997-ben pusztán virtuálisan létező árukat tett közzé a honlapján. A közönség azonnal ráharapott az áltermékekre, majd hamarosan a sajtó is foglalkozni kezdett ezekkel a valóságban nem létező darabokkal.
A fiatal tervezőt elárasztották a megrendelések, rengetegen akartak vásárolni a képzeletbeli tárgyakból. A nagy márkák – az Apple vagy a Louis Vuitton –, amelyek neve alatt futtatta a fantáziakollekciót, nem perelték be provokatív húzása miatt, sőt inkább felfigyeltek tehetségére, és együttműködést ajánlottak neki.
Hamar meghódította a piacot, így már a 2000-es években megnyithatta saját stúdióját, és elkezdett valódi, ténylegesen megvásárolható termékeket készíteni. A kreatív francia dizájner számos területen megcsillogtatta tudását, hiszen világmárkák felkérésére dolgozott már épületek, lemezborítók, táskák, parfümök, valamint járművek tervezésén is. A legkülönfélébb tárgyak megalkotásával bizonyította tehetségét, de közben személyes védjegyévé vált egyfajta jellegzetesen organikus, futurisztikus hangulatú formavilág.
Munkái leginkább talán egy sci-fi film díszleteire emlékeztetnek: mintha a közelgő jövő inspirálná az általa tervezett tárgyak és arculatok egyszerre ergonomikus és figyelemfelkeltően merész vonalvezetését. Egy-egy asztal, szék vagy fotel megjelenését ugyanúgy meghatározzák ezek a stílusjegyek, mint egy cipő vagy egy fülhallgató külsejét. A jövő iránti vonzalma a meghatározó gyermekkori élményekig vezethető vissza, egyik kedvenc alkotása Stanley Kubrick legendás filmje, a 2001: Űrodüsszeia, de nagy rajongója a Star Wars sorozatnak is.
Mindig a jövőt tartja szem előtt, és hogy az ötletei később is megállják a helyüket, nem csoda, hogy előszeretettel alkalmazza a technológiai újításokat. Alkotói hitvallása a simplexity fogalma köré épül, amely a komplexitás és az egyszerűség közötti kapcsolatot helyezi a középpontba. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a tervező célja a lehető legtökéletesebb forma létrehozása, az alakuló tárgyat megszabadítja minden felesleges sallangtól, így lesz a végeredmény egy letisztult külsőben megjelenő összetett rendszer.
Kitűnő példa a Gorenjének tervezett kollekciója. A futurisztikus konyhai berendezések – sütők, főzőlapok, elszívók, hűtő-fagyasztó készülékek, mikrohullámú sütők és mosogatógépekhez való dekorpanelek – egyszerű és karakteres formáikkal a funkcionalitás uralmát hirdetik, ugyanakkor rendkívül elegáns hatást keltenek.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!