A keresőoptimalizálás ma már nem csak egy lehetőség a vállalkozások számára, hanem szinte elvárás. Persze csak akkor, ha szeretnének versenyben maradni az üzleti szférában, vagy netán az a cél vezérli őket, hogy az élre törjenek. Ez ugyanis korántsem lehetetlen küldetés, hiszen vannak olyan marketingtechnikák, amiknek a folyamatos és profi használatával a látogatottságot fel lehet tornázni.
Ma már nagyrészt az eladások mértéke azon múlik, hogy a szolgáltatói weboldal vagy a termékeket kínáló webáruház hányadik helyen szerepel a Google keresési rangsorban.
Az egyik legfontosabb eleme keresőoptimalizálásnak a szövegírás
A weboldalakra kell a tartalom, ez nem is lehet kérdés. Az emberek, amikor fellépnek a világhálóra, akkor azt valamilyen céllal teszik: informálódni, tanulni, szórakozni szeretnének. Azt, hogy milyen weboldalakat látogatnak meg, attól függ, hogy hol találják a válaszokat a kérdéseikre, hogy hol találják a megoldásokat a problémáikra. A szomorú igazság az, hogy egy weboldal tartalma lehet bármennyire is értékes, ha nem jelenik meg jó helyen a Google keresési listájában, akkor láthatatlan marad, és jóformán eltűnik a világháló süllyesztőjében.
Éppen ezért nagyon fontos, hogy a vállalkozók nagy figyelmet fordítsanak a weboldal szövegírásra. Az első lépés mindenképpen a főoldal, a bemutatkozás, továbbá az aloldalak megtervezése, megszövegezése, de aztán érdemes egy blog menüpontot is létrehozni, ahova rendszeresen felkerülnek az új blogbejegyzések. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy nem tervezik meg a szövegek felépítését, tartalmát, gondolatmenetét, holott ez is egy igen lényeges feladat mind olvasói, mind pedig rangsorolási szempontból.
A PR cikkekben rejlő érték
A keresőoptimalizálás, azon belül a szövegírás másik nagy területe a PR cikkek írása, amit úgy is hívhatunk, hogy linképítés. Ezek olyan szövegek, amik kifejezetten abból a célból készülnek, hogy egy másik, lehetőség szerint minél erősebbnek ítélt weblapra kerüljenek fel. Ez miért lehet jó? Nos, a PR cikkek lényege a linkekben keresendő. Az írásokba ugyanis mindig belekerül egy hivatkozás is, amin keresztül az olvasók eljuthatnak az értékesítői vagy szolgáltatói oldalra. Minél több ilyen linket sikerül “építenie” a vállalkozónak, annál értékesebbnek fog minősülni a weblapja.
Tervezés, tervezés, tervezés
Ahhoz, hogy a szövegírás, illetve a PR cikkek írása is hozza a várt eredményeket, nagyon fontos, hogy a munka tudatosan meg legyen tervezve. Hogy kijelölésre kerüljenek a célok, a módszerek, hogy a vállalkozó pontosan tudja, mit miért csinál, és a céljait hogyan tudja a leghatékonyabban elérni. Hogy milyen nehézségekkel kell szembenézni, illetve milyen lehetőségeket érdemes kihasználnia. Hogy mik az egyéni erősségei, gyengeségei, és így tovább.
Ehhez pedig nélkülözhetetlen egy jól felépített stratégia, aminek az egyik fontos eleme a tartalommarketing. Ez lényegében nem más, mint egy módszertan, amelynek keretén belül meghatározásra kerül, hogy a tartalomgyártás hol, hogyan, milyen rendszerességgel valósul meg, illetve a szövegek milyen elvárások figyelembevételével kerülnek megírásra.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!