Újradefiniálja a vásárlói élményt és újabb átvételi pontokat létesít az IKEA Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon – mindemellett érdekes számokat is közölt a vásárlói szokásokról a népszerű áruházlánc.
Az online vásárlások iránti növekvő igényt látva az elkövetkező három év során az IKEA közel 21 milliárd forintos beruházást tervez annak érdekében, hogy vevői számára megkönnyítse a vásárlást – olvasható az áruházlánc közleményében. Ennek keretében sor kerül az online megrendelések feldolgozását optimalizáló logisztikai és megrendelés-teljesítési műveletek fejlesztésére, illetve a vásárlók számára további három új Átvételi pont létesítésére Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon.
A beruházás jelentős részben a soroksári IKEA áruház átalakítására és felújítására fog fókuszálni. Az elkövetkezendő 12 hónapban az áruházlánc újraformálja a jövőbeli vásárlói élményt a soroksári IKEÁ-ba történő belépés pillanatától kezdve a termékkínálat bemutatásán és az önkiszolgáló részlegen a lapos csomagolású termékek kiválasztásán keresztül a pénztártól való távozásig.
Küldetésével összhangban, miszerint pozitív hatással legyen a világra, az IKEA új, fenntartható szolgáltatásokat vezet be vásárlói számára. Új koncepciót vezet be, és Fenntarthatósági Pont (Circular Hub) néven olyan helyszínt alakít ki az áruházakban, ahol az újrahasznosítás és a másodkézből származó, kedvező áron kínált bútorok korábbinál is szélesebb választékával szeretne még több vásárlót elérni. Emellett eszközöket és pótalkatrészeket biztosít a vásárlók számára, valamint megosztja velük azokat az ismereteket és ötleteket, melyek segítségével bútoraik életciklusát még hosszabbá tehetik. A Circular Hub-ok 2021 folyamán nyílnak meg a magyarországi áruházakban.
6 millió vásárló, közel 37 ezer kanapé
Az IKEA éves jelentése szerint a 2020-as év számok szerint a következőképp alakult:
Összesen 6 192 665 látogató érkezett az IKEA áruházakba idén, amiből 3 516 811-an ténylegesen vásároltak is az üzleteikben. Egy vásárlás alkalmával átlagosan 22 269 Ft-ot költöttünk, míg az online vásárlások átlagértéke 57 078 Ft volt.
Hasonlóan sokan látogatták meg az IKEA éttermeit, bisztróit és a Svéd Finomságok Boltját: szám szerint összesen 3 388 302-en. A legkeresettebb étel a hotdog volt, ebből 1 788 641 darabot adtak el. A húsgolyóból 829 996 adag fogyott el idén.
24 309 – ennyi konyhát vásároltak az IKEÁ-ból. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 67 konyhát értékesítettek.
Kanapéból adtak el a legtöbbet: a statisztika szerint 36 794 darabot értékesített összesen az áruházlánc. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 101 darabot értékesítettek idén.