Hogyan lettem a saját magam ingatlanosa és spóroltam jutalékot az eladás során.
Idén kora tavasszal határoztam el, hogy belevágok az év első ingatlanprojektjébe. Gyakorlott lakberendezőként, de kezdő ingatlanbefektetőként a célom az volt, hogy találjak egy kicsi, legfeljebb 40 négyzetméteres lakást, ahol a felújítás költségeit jobban kordában tudom tartani, és a kockázatom is minimális. A választásom végül egy kis óbudai garzonra esett a Flórián tér közelében.
A renoválás rövid idő alatt megtörtént, komolyabb fennakadások nem voltak. A lakás hangulatát olyannak álmodtam meg, hogy akár egy fiatal pályakezdőnek, akár egy egyetemistának is tökéletes otthon lehessen. A végeredménnyel nagyon elégedett voltam, és úgy éreztem, a lakás nagyon jó esélyekkel indul a piacon. A gazdaság alakulása a koronavírus miatt azonban rendkívül elbizonytalanított. Amint az értékesítésre került a sor, egy gyors fejszámolást követően rájöttem, hogy amennyiben a hagyományos úton szeretném eladni a lakásomat, az eladással járó költségek (jutalékok és egyéb költségek) felemésztenék a teljes profitomat.
Mindenképpen más megoldást kellett keresnem. Mivel az eddigi projektjeimet ingatlanosok megbízásával adtam el, nem voltam teljesen naprakész a hirdetési árakkal és megoldásokkal kapcsolatban. A piacon elérhető lehetőségek tanulmányozása során végül egy ingatlanmarketing ügynökségre akadtam. Akkor még nem tudtam pontosan, hogy mit foglal magába a tevékenységük, azonban az együttműködésünk után kijelenthetem, hogy a jövőben is biztosan velük fogok dolgozni.
A felkészülés
Megtudtam, hogy az Upciti módszere viszonylag új a magyar piacon. Alapvetően minden olyan szolgáltatást megkapok, amit az ingatlanközvetítők nyújtanak, azzal a különbséggel, hogy itt én mutatom meg az ingatlant és én tárgyalok a vevőkkel. Számomra kimondottan fontos volt, hogy legyen beleszólásom a vásárlóval folytatott tárgyalásba és a legjobb ajánlatot tudjam elfogadni.
A másik lényeges szempont, az a technikai háttér. Amit nagyon szerettem az ingatlanközvetítőkben – legalábbis azokban, akikkel én dolgoztam –, hogy a fotózással, hirdetésfeladással és egyéb technikai részlettel ők foglalkoznak. Mivel én nem érzem magam otthon ezekben a dolgokban, nagyon örültem, hogy ezek a feladatok mind beletartoznak a szolgáltatásba. Az Upciti tevékenységébe azonban nem csak a hirdetések megírása és menedzselése tartozik bele, hanem bevezetett egy olyan technológiát a hazai ingatlanhirdető piacra, amely lehetővé teszi, hogy az érdeklődők online bebarangolják a számukra érdekes házakat és lakásokat. Ez az úgynevezett 3D ingatlan modellezés a járványhelyzet miatt rendkívüli módon felértékelődött, hiszen a lakásom minden pontját bejárhatta az érdeklődő, így már csak azok választották a személyes megtekintést, akik megbizonyosodtak róla, hogy találkozik az igényeikkel a meghirdetett lakás. Az Upciti a legmodernebb technikát használja, amelynek köszönhetően fantasztikus lett a végeredmény, a szolgáltatást pedig rendkívül barátságos, fix áron nyújta.
A folyamat
A hirdetések menedzselésénél is én voltam döntési helyzetben. Minden úgy történt, ahogy szerettem volna, és ahogy azt elvártam. Mind az ingatlan.com -on kiemeléssel, mind a közösségi médiában egyszerre jelentek meg a hirdetéseim, gyönyörű fotókkal, 3D ingatlan modellel, szépen megfogalmazott szöveggel és a Facebookon megfelelően beállított célközönséggel.
Hogy a jó marketing és a hozzáértés mennyire fontos, az példázza legjobban, hogy már az első hét végén megtaláltuk a vásárlónkat, akivel pár napon belül szerződést is kötöttünk. Ez minden elképzelésemet felülmúlta. Nagyon fontos kiemelnem, hogy összesen három embernek kellett megmutatnom a lakást, és ezek közül mind ajánlatot is tett, ami a korábbi tapasztalataimmal összehasonlítva sokkal gyorsabb és hatékonyabb folyamatot jelent. A korábbi projektjeim mindig átjáróházzá váltak a komolytalan ingatlantúristák miatt, és nem csupán pénzt és időt, hanem temérdek energiát is elvontak tőlem. Az Upciti a felesleges köröket lefaragta és rengeteg fáradtságtól megkímélt.
Konklúzió
Nagyon örülök, hogy már Magyarországon is elérhetőek olyan ingatlanmarketing szolgáltatások, melyek segítségével költséghatékonyan el tudom adni az általam felújított ingatlanokat. Összesen 90%-ot spóroltam az értékesítési díjakon, ami önmagáért beszél. Az Upciti 3D ingatlan modellezése és a felhasznált technológia minősége tökéletes alternatívája lett az ingatlanok első, személyes megtekintésének, ráadásul a koronavírus által kiváltott félelmekkel szemben biztonságos megoldást nyújt az érdeklődőknek.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy az én esetem egyedi, és nem mindenki számíthat arra, hogy napok alatt eladásra kerül a lakása. Ennek ellenére úgy gondolom, az ingatlanmarketing, mint szolgáltatás, valódi alternatívát jelenthet mindazon eladóknak, akik ritkán vesznek részt ingatlanügyekben, mind pedig azoknak a befektetőknek, akik nagyobb pénzügyi mozgásteret szeretnének maguknak az értékesítési folyamat során.