A magyar lakosság nagy része szerint otthonosabb az a ház vagy lakás, amelyben élnek négylábúak is – derül ki a CIB Bank legújabb reprezentatív kutatásából, akik most örökbefogadó kampányt indítanak.
A magyarok 70%-ának van kutyája vagy macskája és 77%-uk gondolja otthonosabbnak azt a lakást vagy házat, ahol élnek háziállatok – derül ki a CIB Bank megbízásából készült kutatásból, amelyben mindemellett arra is fény derült, hogy közel ugyanennyien gondolják úgy, hogy a kutyák és a macskák családtagok.
A többségnek van háziállata
A reprezentatív kutatás szerint a válaszadók többsége jelenleg is tart kutyát (35%) vagy macskát (14%), vagy mindkettőt (21%) és 20 százalék azoknak az aránya, akik tervezik kisállat beszerzését. Ami különösen jó hír a menhely lakóinak: azok, akiknél tervben van egy új házi kedvenc befogadása, sokan (40%) állatmenhelyről szeretnék beszerezni őket, különösen Budapesten erős ez a választás (47%). 61 százalékuk kutyát szeretne, 35 százalékuk pedig cicát.
A kutatás arra is kereste a választ, hogy a magyarok miért kedvelik ennyire a kutyákat és macskákat. A válaszadók több mint kétharmada (68%) szerint a négylábú családtagok enyhítik a magányt, de közel ugyanennyien (67%) mondják azt is, hogy szeretnek játszani velük, vagy, hogy megbízható házőrzőknek tartják őket (66%). A megkérdezettek majdnem fele (45%) szerint a kutyák és a macskák egyaránt remek játszótársai lehetnek a gyerekeknek. A magyar lakosság közel 70 százaléka gondolja úgy, hogy sokkal jobb olyan családban élni, ahol van kutya vagy cica, és közel ugyanennyien családtagként tekintenek háziállatukra.
A megkérdezettek több mint harmada (38%) házban vagy lakásban tartja a kedvencét, és további 27 százalék engedi a macskát, kutyát szabadon ki-be járkálni. Összességében 65 százalék nyilatkozott úgy, hogy a kutya és a macska helye alapvetően az ajtón belül van. A budapesti gazdik 36 százaléka az ágyába is beengedi négylábú barátait.
Aki nem tud örökbe fogadni, az is segíthet
A mátészalkai Összefogás az Állatokért Alapítvány állatmenhelyén már elkészült annak a 40 kutyának és macskának a saját bemutatkozó profilja, amely alapján a leendő gazdik kiválaszthatják őket. A CIB Bank egy új, különleges kampányt indít annak érdekében, hogy ők is otthonra, szerető családra találjanak. Nem véletlen, hogy a bank állatokat segít legújabb kezdeményezésével: 2017-ben létrehozott, és azóta minden reklámfilmben használt reklámplatformjának a főszereplője is egy kutya és egy cica, Brúnó és Della. A menhely kiválasztásában a Hangya Közösség volt a bank segítségére, ők jól ismerik, és folyamatosan segítik a vidéki menhelyeket.
A CIB Bank most induló örökbefogadó kampánya mellett – amelyben a felelős állattartás fontosságára is felhívják a figyelmet – kupongyűjtő akciót is indít bankfiókjaiban. A kupongyűjtéssel a mátészalkai állatmenhelyen tartózkodó állatok etetését támogatják: a bankfiókba látogatók névre szólóan adhatnak le kuponokat az állatok részére, és a bank a leadott kuponokért cserébe összesen maximum 500 000 forint értékű ételadománnyal segíti a mátészalkai Összefogás az Állatokért Alapítványt.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!