Hiába pörög a piac, nemegyszer hónapokig, évekig várat magára a tervezett adásvétel. A jó hirdetés jelentős mértékben hozzájárul a sikerhez. Az alábbiakban hasznos tanácsokat adunk, amelyek minden ingatlan esetében érvényesek.
1. Találjuk meg az ideális hirdetési csatornát!
Az emberek főleg online lehetőségekben gondolkodnak, hiszen így rengeteg potenciális vevőjelölt elérhető. Viszonylag olcsó eszköz, de kalkuláljunk azzal, hogy a legtöbb megbízható oldalon a részletes, fényképes megjelenítéshez már fizetni kell valamennyit. Tájékozódási céllal is használhatjuk a hirdetési oldalakat, hogy viszonyításként megnézzük a miénkhez hasonló ingatlanokat, összevessük a paramétereket – ez segít az árképzésben, és persze ötleteket is meríthetünk.
2. Precizitás és pontosság
Ellenőrizzünk le minden fontos adatot, de leginkább a telefonos elérhetőségünket, és ügyeljünk rá, hogy a szövegben ne legyen helyesírási hiba. Aktiváláskor győződjünk meg róla, hogy a hirdetés valóban él (ezt egy külön ablakban nézhetjük meg), és igyekezzünk rendszeresen nyomon követni, hogy látogatják-e a hirdetésünket. Ha nem, módosítsunk a szövegen, a fotón, a kiemelésen, mert lehet, hogy nem elég figyelemfelkeltő.
3. A jó fotó kincs
Az ár és a lokáció mellett az első dolog, amit a vevő megnéz, a fotó. Csak jól komponált, éles képeket tegyünk fel, ehhez ma már egy okostelefon is elég. Igyekezzünk minden helyiséget lefotózni, akár körbejárható sorrendben. A hirdetést böngésző vevőjelöltnek sokat segít, ha a feltöltött alaprajzhoz viszonyítva nagyjából tudja, mit lát a képen. Legyen a lakásban tisztaság és rend, és a legelőnyösebb szögből fényképezzünk. Nem érdemes torzítani, panorámafotót készíteni, különleges effekteket használni, mert félrevezető, és a személyes megtekintéskor úgyis kiderül az ügyeskedés. Figyeljünk a fényviszonyokra! A látványos panorámát mindenképpen érdemes megmutatni, és ha az épület kívülről rendben van, erről is tegyünk fel egy mutatós képet.
4. Legyünk frappánsak, de ne túl viccesek!
A mulatságos ingatlanhirdetés nagy előnye, hogy meg ragadja az olvasó figyelmét, ám tartsuk szem előtt, hogy nem a szórakoztatás a célunk, hanem a lakás fő jellemzőit szeretnénk röviden bemutatni. Törekedjünk a választékos szóhasználatra, és hatásos, ha eltérünk a sablonoktól. Az okostelefonok és a social media világában hozzászoktunk a rövid, impulzív szövegekhez, tehát nem most kell kibontakoztatni írói vénánkat! A szöveg tartalmazzon információt a lakás építésének, felújításának idejéről, a műszaki állapotáról és az esetleges átépítési, felújítási ötletekről, egykét mondatot a környékről, az infrastruktúráról. Logikusan tagolva, bekezdésekre osztva szerkesszük meg a szöveget.
5. Lépjünk ki az online térből!
Más eszközöket is igénybe vehetünk. Ha van megfelelő ablak, erkély, kerítés, helyezzünk ki egy méretes molinót, amire írjuk fel az ingatlan alapterületét és a telefonszámunkat. Manapság úton-útfélen találkozunk kiragasztott vagy postaládába dobott szórólapokkal, de ezek többsége ingatlanközvetítőktől származik. Persze eladóként mi is bevethetjük a szórólapokat, a környék forgalmasabb helyein (a zöldségesnél, a kisboltban vagy az ingyenes hirdetőtáblán) kihelyezett cédulák nagy eséllyel hoznak számunkra érdeklődőket. A környéken keresőket táblával érhetjük el.
+1 tipp: ingatlanossal könnyebb
Azért érdemes szakértőhöz fordulni, mert az ingatlanközvetítők a már felmért, az adatbázisban kezelt vevőjelölteknek küldik el a hirdetést, sokkal inkább információorientáltan, kiemelve, hogy miért ez a megfelelő ingatlan az illető számára. Ilyen adatbázisokkal jellemzően a nagyobb hálózatok rendelkeznek. A szakember segít a reális ár meghatározásában, és megbecsüli a várható értékesítési időt. Ez azért lényeges, mert az eladó könnyebben tervezheti a költözést és az új ingatlan vásárlását.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!