Izgalmas és modern megoldásokban bővelkedik ez a kínai általános iskola, amely úttörője a kis létszámú oktatási intézményeknek az ország vidéki régiójában.
Kínában jellemző, hogy a vidéken élő családok a nagyobb városokba költöznek, ami a vidéki iskolások számának drasztikus csökkenéséhez vezet. Qiu Jiayu és Paul Mok építészpárosát főként ez a probléma inspirálta a Kína vidéki részén található Deqing város általános iskolájának tervezésekor.
Az Erdu Primary School példája erősen követendő: egy olyan rugalmas, alternatív megoldást valósítottak meg, amely kifejezetten a régió alacsonyabb népességszámának igényeire reagált.
Több lehetőség a csoportos játékra, a tanulásra
– Ebben a projektben főleg egy tanterem és tanár-irodai modul tervezésére összpontosítottunk, amely prototípusként szolgálhat a jövőben az iskolák kis osztályos tanítás megvalósításához – magyarázza Mok a Wallpapernek.
A kisebb osztálylétszám kisebb tantermeket hívott életre, ami viszont további lehetőséget adott arra, hogy a szabadban és a közösségi tevékenységekhez még nagyobb és kreatívabb tereket valósítsanak meg. Az építészpáros teraszokat, széles lépcsőket és erkélyeket is tervezett, így biztosítva további teret a tanulóknak.
Amikor az iskolai folyosó is aktív térré válik
A beltér, azaz a tantermek, a tornaterem és az irodák funkciói specifikusak, ellentétben a kültérrel, ahol mindez rugalmasabban valósulhatott meg, így téve lehetővé a diákok és a tanárok közötti spontán interakciókat, mint a szünetek alatti játékokat, kiscsoportos tevékenységeket, avagy más diákeseményeket.
A közel 9 ezer négyzetméteres alapterületű Erdu Primary idén ősszel nyitotta meg a kapuit a tanulók előtt.