Ennek a lakóparknak az új épületei úgynevezett fogatolt elrendezésben készültek. Ez a többemeletes lakóházak olyan alaprajzi megoldása, ahol egy-egy lépcsőre szintenként minimum két, esetenként három, vagy négy lakás fűződik fel.
A négy épület – mint az arc egyik fele – önálló egységet képeznek, mégis egy tágabb kompozíció elemei. Hiszen másik négy épület áll velük szemben – az arc másik fele. Két stílus, két korszak az utca két oldalán. Apa és fia.
A völgy felől négy, íves tetőszerkezetű, lágyvonalú, romantikus fehér épület az apától, a hegy felől négy szigorúbb, geometrikus ház a fiú műve. Mint egy szöveg két fordítása. Az egyik oldalon arab vagy héber szöveg izgalmas betűi, a másik oldalon rovásírás szikár jelei. Kontrasztjuk egymást erősíti. De mindkét nyelven ugyanaz – a reményeink szerint – egyszerű, tiszta és őszinte szöveg olvasható… Az itt bemutatott négy, szigorú épület őrtornyokként magasodik a hegy felől. Négy egyforma társasház, amelynek minden eleme mégis kicsit más. Egy épület, majd annak elfordított mása, mellettük a tükörkép és annak elfordítása. Mások a fények, mások az árnyékok, mások a színek. Így válik a négy épület sorolása dinamikus építészeti kompozícióvá.
A házak végtelenül egyszerű, kétfogatú lakóépület alaprajzi rendszerére épülnek. A tömegképzés ezt a tiszta funkcionális rendszert emeli a térbe, hiszen két-két félnyeregtetős, fehér hasáb emelkedik páronként a déli lejtőn, egymástól harmadszint eltolással. A két épületszárnyat mindig az íves, korcolt fémfedésű lépcsőházi mag fogja össze és rendezi építészeti egységgé. A geometrikus síkok által határolt épületek szigorúságát oldja a tervezetten elhelyezett színek kompozíciója. Az alapszínek tudatos használata egyrészt az építész főhajtása egyik kedvenc stílusa, a De Stijl előtt, másrészt esztétikai, homlokzatképző meggondolás eredménye is, hiszen a piros, sárga, kék színek vidám dinamizmust kölcsönöznek az épületegyüttesnek. E három határozott és erős szín ugyanakkor nem „lágyítja el” a kompozíció határozottságát, hiszen azok maguk is a geometrikus tömegek síkbeli vetületei.
Az épületek tér- és tömegképzésének másik alapvető fontosságú eleme a tervezett fény-árnyék hatás. A homlokzati síkok mozgatása – az erkélyek és előtetők tudatos rendszere -, vagy a nyílászárók „lyuk-architektúrája” mind-mind egy térbeli kompozíció szerves részei. Gyermekien egyszerű képlet. Központi közlekedő mag körül épített, fogatolt társasház hagyományos alaprajzzal, hagyományos homlokzati anyagokkal, szabvány méretű műanyag nyílászárókkal. A domboldal „fehér szikláivá” talán az egyéni tömegképzés avatja őket. A nap, a fények, a színek és a növényzet segítségével.
Vadász Bence Tanulmányok, munkahely BME Építészmérnöki Kar MÉSZ Mesteriskola XI. ciklus A Vadász és Társai Építőművész Kft. vezetője 1999 óta Néhány fontosabb munkája 2001 óta Hosszúrét lakókörnyezet, II. tömb társasházai Rózsadomb apartmanház (volt SZOT Szálló), Budapest Origó ház, Budapest Városmajor úti OTP lakópark, Szolnok Családi villa, Solymár Veres Kálmán műteremháza, Pomáz Heléna ház, Budapest Margit irodaház, Budapest Díjak, elismerések: 2001 – Pro Architectura 2004 – Ybl-díj