A home office lehetőségéről három évvel ezelőtt még alig tudtunk valamit, mára viszont szinte mindenki kipróbálta valamilyen formában. Otthonról dolgozni könnyebb is meg nem is, de néhány dologra mindenképp érdemes odafigyelni a hatékonyság érdekében.
A home office sajátos műfaj. Egyre többen dolgozunk otthonról, gyűlnek és gyűlnek az ilyen jellegű tapasztalataink. Sok tényező hátráltatja, míg jónéhány segíti a koncentrálást, lényegében azt, hogy haladjon a munka. Csokorba is szedtünk néhány hasznos tippet, ezek mindenkinek segíteni fognak abban, hogy hatékonyan tudjon otthonról is dolgozni.
Dolgozósarok kialakítása
Alakíts ki a lakásodon belül egy helyet, amit csak a munkának fogsz szentelni. Ez lehet az étkezőasztalnál vagy egy fotelben is, hogyha kicsi lakásban élsz és nincs már hely egy külön íróasztalnak. A lényeg, hogy ez a kiválasztott hely csak a munkának szolgáljon, így az otthonról végzett munka is könnyebben fog menni, hiszen szépen lassan a rutin része lesz, hogy te itt most dolgozni fogsz.
Ha a lakásod mérete engedi, hogy legyen egy íróasztalod, akkor itt az ideje vásárolni egy jó dolgozó széket is. Bár, tudjuk, hogy nem a legegyszerűbb szép és esztétikus széket választani, de hosszú távon mégis meg fog térülni. Hazánkban is egyre több formatervező készít olyan székeket, amelyek megfelelőek és kényelmesek is az otthoni munkavégzéshez.
Rendszerezés és szelektálás a home office alapja
A home office elsőre elég hangzatos, majd hamar kiderül, hogy nem is olyan egyszerű és bulis az otthoni munkavégzés. Ilyenkor tör rá az emberre, hogy mi mindent el kell végeznie a ház körül. Mielőtt belevágnál a home office csodálatos világába, érdemes egy hétvégét rászánni a szelektálásra és rendszerezésre, így a későbbiekben sokkal hatékonyabban fog zajlani a munka.
A kialakított munkasarkodban is érdemes mindig rendet tartani, csak azok a tárgyak és eszközök legyenek a közelben, amelyek inkább segítenek, mintsem hátráltatnak a munkavégzésben.
+ 1 tipp a hatékony munkáért
Óránként, esetleg két óránként iktass be egy 15-20 perces szünetet. Ilyenkor érdemes felállni, átmozgatni magadat, készíteni egy kávét és ez egy remek alkalom lesz, hogy elolvass pár Lakáskultúrás cikket. A jó munkához elengedhetetlen a jó hangulat megteremtése.
Mindenkinek másra van szüksége, nálunk a szerkesztőségben többünknek is nagy segítséget nyújt a vision board, amikor munkáról van szó. Ha nem ablakra néz az asztalod, akkor rakj fel a faladra inspiráló képeket. Ne feledd, munka után rakj rendet az asztalodon, így amikor legközelebb neki látsz a munkának, akkor nem kell már a pakolással és a rendrakással foglalkoznod.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!