Az IKEA Tyg nevű kollekciója háromméteres, előre levágott szöveteket tartalmaz, húsz különböző mintázatban. A termékcsaládot tizenhárom különböző hátterű tervező alkotta meg azzal a céllal, hogy megmozgassa az emberek fantáziáját. Éljen a kreatív szemléletű lakberendezés!
A méteráru és a lakástextil több mint 80 éve szerves része az IKEA arculatának. Erről tanúskodik a svédországi Älmhultban található IKEA Múzeumban megnyílt, Magical Patterns (Varázslatos minták) című kiállítás is. A Tyg kollekció egyaránt reflektál az IKEA identitására és elkötelezettségére. A háromméteres, előre vágott szövetek online és az áruházakban is kaphatóak lesznek a hozzáférhetőség jegyében. Ugyanakkor a tudatos fogyasztás fényében arra is felhívja a vásárlók figyelmét a vállalat, hogy kreativitásukat bátran engedjék szabadjára ha vesznek a textilcsomagokból..
„Az IKEA-nál az identitásunk mélyen összefonódik a textíliákkal” – mondta Marie Olsson, az IKEA of Sweden AB Lakástextíliák és szőnyegek részlegének vezetője. „A kezdetektől fogva jól ismertek vagyunk mintázatainkról és textíliáinkról, amik gyakran történeteket mesélnek el. Időközben a kincsesládánkban találtunk még néhány régi mintát, amelyek ma is megállják a helyüket, ezért újra felhasználtuk őket.” Marie hozzátette: „A Tyg játékos módon testesíti meg az IKEA »Meg tudod csinálni« üzenetét. A kollekció alkotóiként mi is kivettük a részünket a folyamatból, most pedig arra bíztatunk mindenkit, hogy folytassák az alkotást.”
A Tyg húszféle különböző textíliával és vidám grafikával könnyedén átalakíthatóak a terek, amivel az IKEA az önkifejezésre kívánja ösztönözni az embereket. A féltve őrzött, javított és újragondolt textíliák az emberek egyéniségét és értékeit tükrözik, megragadva az otthon és az én valódi lényegét.
A Tyg egyszerre inspirálja és összeköti az embereket
A Tyg kollekció a kézművességről és a közösségteremtésről szól, hiszen az alkotás összehozza az embereket. Az IKEA most a textíliák sokoldalúságának kiemelésével tiszteleg a varrás és a steppelés gazdag hagyománya előtt.
A Tyg kollekcióval az IKEA továbbra is arra inspirálja az embereket, hogy tudatosabban éljenek és bátrabban fejezzék ki önmagukat. Egy méteráru olyan, mint egy üres vászon, ami csak arra vár, hogy valaki megtöltse élettel – mindenkinek lehetőséget ad arra, hogy különlegessé varázsolja a hétköznapokat.
A bevezetés Magyarországon 2024 júliusában indul. A Tyg kollekció tizenhat olyan mintát tartalmaz, amelyek két évig lesznek kaphatók, további négy minta pedig az adott évszakokban érkezik 2024 második felében.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!