Milánó neve ma egyet jelent a divattal, a designnal, a kifinomult stílussal; a szalon látogatói egészen biztosan úgy térnek haza, hogy soha nem felejtik el azokat az ízeket, illatokat és képeket, egyszóval benyomásokat, melyek ebben a nagy múltú városban érték őket.
Kaló-Délity Ágnes, a The Showroom szakértője az idei Salone Del Mobile élményeiről mesélt.
– Az első és legfontosabb, ami azonnal szembetűnő volt ebben az évben, hogy a tervezők nem csupán bútort szeretnének már tervezni, sokkal inkább történeteket mesélnek kollekcióikkal. Ezt adják át a vásárlónak, így az otthonába ültetnek egy elképzelt világot. – kezdi Ágnes, aki már több alkalommal is kivette részét ebből az egész design világot megmozgató eseményből.
Még az idei évben is figyelemreméltó az Észak- Európa inspirálta pasztellszínű minimalizmus, de másik végletként hangsúlyosan jelen van egy pazarul díszített, nagyon dekoratív, részletgazdag, ugyanakkor mégsem giccses vonal is a jövő trendjeiben.
Az olyan divatmárkák, mint a Fendi, a Trussardi vagy a Versace mind-mind bemutatták új kollekcióikat, amik nagyon jól megférnek a bútor szegmens olyan óriásaival, mint a Cattelan Italia vagy a Visionnaire.
– A Cattelan Italia standján megfigyelhető volt, hogy idén még mindig főszerepet kapnak az arany és a bronzszínek, azaz a földszínek párosa a csillogással továbbra is otthonunkban maradhatnak. A szintén említett Visionnaire, ez az ötvenes években alapított márka pedig a szó legnemesebb értelmében vett eleganciát és luxust képviselte. – meséli a látottakat a The Showroom szakértője.
Afrikai hatások érvényesülnek, amikor a tervezők a tömörfát használják, legyen szó asztalokról, szekrényekről vagy akár a falak borításáról. Az itthon is egyre ismertebb olasz márka, a Calligaris például olyan asztalokkal állt idén elő, melyeknél a tömörfa, rusztikus hatású asztallaphoz, geometrikus fém lábakat illesztettek. Habár elsőre kissé merésznek tűnhet ez a párosítás, mégis a Calligaris olyan darabokat képes tervezni, a legújabb felfogásban, ami akár egy hazai vásárló számára is alternatívát, s nem utolsósorban elérhető árú olasz designt is jelent.
– Összegezve a látottakat az idei szalon egyik mottója talán az lehetne, hogy a szépség mindenki számára a legkeresettebb dimenzió. Ezt igyekeztem én is hazahozni és a magyar vásárlóknak átadni. – mondja Kaló-Délity Ágnes.