Újrahasznosított művészet, ellentétes anyagtulajdonságok, és modern formavilág jellemzi ezt az OBAI márka számára kiemelten fontos/kedves ékszerkollekciót, az OLINE-t.
Az OLINE beton és fa nyakláncokat a konstruktivista művészet formavilága inspirálta, de tetten érhetők benne a Bauhaus mozgalom grafikáira jellemző részletek is. Sőt az sem téved, aki konkrétan Moholy Nagy László vagy El Lissitzky festményeinek egy-egy részletét látja meg a nyakláncokban, hiszen az OBAI márka nagy tisztelője ezeknek a korszakoknak és az alkotóknak.
Az OBAI a szabad kísérletezés és anyag iránti szeretet jegyében jött létre. A márkát Mázsi Boglárka alapította 2018-ban. A keramikusból lett formatervező rajongása a beton és kerámia iránt minden egyes alkotásában tetten érhető. A divat- és lakás-kiegészítők több hónapos kísérletezések eredményeként jönnek létre, ötvözve a hagyományos kerámia- és a modern ipari-technológiákat; az ötlettől a megvalósításig, mind a tervező munkáját dicsérik.
Minden egyes darab egyedi és megismételhetetlen
Az ékszerek kézzel készített darabok és a tervező tudatosan alkalmaz hagyományos eljárásokat. A márka alternatívát kínál a tömeg-gyártott termékek és a műalkotások között. Célja, hogy művészeti élményt csempésszen az emberek hétköznapjaiba, legyen szó egy ékszer viseléséről vagy egy otthon szerves részét képező lakás-kiegészítőről.
Az alapelemeket nem gyártják le és nem készítenek több OLINE nyakláncot ugyanabból a darabból. Márta Barbara és Kalácska Gábor látvány- és jelmez-tervezők munkái során leeső fa elemeket gyűjtik össze módszeresen, és minimális beavatkozás során tudatos építkezéssel hozzák létre belőle az egyedi darabokat.
Beton és papír találkozása alternatív ékszerekben az OBAI -on túl
Az OBAI márka tervezőjéhez, Mázsi Boglárkához saját munkáiban sokkal inkább az alternatív és egymásnak ellentmondó anyagok összhangja áll közel. Papír és beton szigorú és bomlasztott rendszeréből alkotott váll-lap ékszerei nemrég a Milan Design week keretében szervezett Jewelry_at_Home nemzetközi ékszer csoportos kiállítás pályázatának második helyezését érték el.
A kiállításra készült váll-lapjait az öregedés folyamata ihlette ami a tervező számára az emléktöredékek sokasága, amiket magunkkal hordozunk. Úgy vélik, hogy ezek az élmények és lenyomataik határoznak meg minket. Az emlékek lehetnek boldogok és könnyedek, de súlyosak és megterhelőek is. Életünk pozitív emlékeinek egyedülálló, erős rendszerét jelképezi az ékszer papírszeletekből alkotott nagy egésze, a ránk nehezedő gondolatokat pedig, a két végpont beton eleme. Míg a papír a szerkezet és a mennyiség következtében erős szerkezetet alkot, addig a beton, gyengévé és törékennyé válik az ékszer végén. Ugyanakkor relatív; megítélésük aktuális érzelmi állapotunk függvénye.
Az OBAI tárgyakat a letisztultság jellemzi, melyet a finoman, szinte észrevétlenül megbúvó feminin vonalak tesznek teljessé. Ez a kettősség a tervező szakmai múltjában, és az általa használt anyagban is egyaránt megjelenik. Az alkotó tudatosan tért át a képlékeny anyag világából a főként robusztusságáról és ridegségéről ismert beton világába, amit, ha kellő hozzáértéssel és szellemiséggel gondozunk, finom és rendkívül érzékeny tárgyakat képezhetünk belőle.