A magyarok többsége az inkább az olcsó, mint a minőségi bútorokat keresi. Ugyanakkor az alapanyagok és a színhasználat tekintetében határozott elképzelésük van. Az ágy és a kanapé okozza a legnagyobb fejfájást – derül ki egy friss kutatásból.
A MODIZ bútoráruház online kutatásából kiderül, hogy a válaszadók ágyat és kanapét találnak a legnehezebben. A vevők közel kétharmada ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogat, miközben a magyar bútoripar termékeit alig ismerik.
Menő a barna, a szürke és a fehér
Az ár elsődleges szempontnak bizonyult. Minden második kitöltő ugyanis az árat jelölte meg elsődleges szempontnak. Meglepő módon a széles választék csak 5, a kényelmes vásárlás pedig mindössze 4,6 százalékuknak volt kulcsfontosságú. A lakástulajdonosok ragaszkodnak az általuk elképzelt színvilághoz, és nehezen változtatnak. A megkérdezettek 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a barna és annak árnyalatai közelségében érzi magát a legkényelmesebben az otthonában. Ezt követte szinte azonos arányban, 43-43 százalékkal a szürke és a fehér szín – derült ki a MODIZ Kft. több mint 500 fő bevonásával készült kutatásából. „A kérdőívet kitöltők több mint fele évente legalább egyszer vásárol bútort vagy lakberendezési tárgyat saját használatra. A legnagyobb fejfájást pedig az ágy és a kanapé kiválasztása okozza. Előbbiről 49 százalék, utóbbiról 42,5 százalék állította azt, hogy ezekből a bútortípusokból nehéz megfelelőt találni.” – mutatott rá Bogárdi Adrienn, a MODIZ bútoráruház megalapítója.
Szívesen bütykölnek a magyarok
A lakberendezési termékeket vásárlók többsége jelenleg impulzív módon választ, és ezt a kapott adatsor is visszaigazolja: a megkérdezettek 96 százaléka még soha nem dolgozott együtt lakberendezővel, azaz a nagy többség nem szívesen fordul profi segítségért. Kiderült továbbá az is, hogy 86 százalék egyedül áll neki összeszerelni a termékeket, mintsem hogy szakembert hívjon.
A pandémia ideje alatt bevezetett korlátozások megágyaztak az internetes vásárlás térhódításának. A kutatás azonban azt mutatja: ezzel kapcsolatban még mindig meglehetősen szkeptikusak az itthoni fogyasztók. Majdnem minden harmadik ember annyira ódzkodik az internetes vásárlástól, hogy még egyáltalán nem vett – és soha nem is venne bútort online.
Itthon is minden adott a szép és minőségi bútorhoz
A kutatás szerint a válaszadók közel kétharmada ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogatja össze bútorait, azaz a magyar minőség helyett javarészt a külföldi import termékeket vásárolják. “Miközben egyre több multicég kínál bútorokat Magyarországon, az évek során kezdenek feledésbe merülni a hazai gyártók. Ezen a trenden szeretnénk változtatni. Missziónknak tekintjük, hogy összefogjuk a magas minőségben gyártani képes magyar vállalkozásokat és láthatóvá tegyük őket a lakosság számára” – tette hozzá Bogárdi Adrienn. Majd felhívta rá a figyelmet, sokan nem is tudják, hogy a magyar bútoripar nem csak erős múlttal rendelkezik, de ezek az alapok ma is határozottan jelen vannak. Hazánkban számos elismert, profi magyar dizájner, bútortervező és asztalos tevékenykedik, akik globálisan is képesek formálni a szakmát. Bútorgyártó vállalatainkból pedig minőségi darabok kerülnek ki
Újra nemzetközi hírű lehet a hazai bútor
„A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben kifejezetten előnyös, hogy Magyarország határain belül is vannak lehetőségek. Ezek az egyre nehezebben elérhető külföldi importáruk mellett tökéletesen versenyképes megoldást kínálnak. Ár-érték arányban a magyar termékek felülmúlják a nagyvállalatok által kínált, sorozatgyártott termékeket, és jóval tartósabb és egyedibb alternatívát jelentenek” – mondta a szakember. Példaként említette a Délity Bútor Zrt.-t is, amely számos bútoráruház számára biztosítja a hátteret, illetve termékkínálatot. Hozzátette, a MODIZ bútoráruház számára fontos, hogy a hazai bútor újra minőséget és kiemelkedő, elismert dizájnt jelentsen itthon és külföldön is. Cégük a nagy múlttal rendelkező bútorkészítő szakma felvirágoztatását tűzte ki a zászlójára. Egyúttal szeretnék a vásárlók szemléletét is formálni. Hiszen bár az otthonunk évtizedeken át szolgál a legbensőségesebb pillanataink színteréül, a bútorvásárlást legtöbbször elhamarkodják a magyarok.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!