Az Armani névről számos dolog eszünkbe juthat: divat, szépség, design, bútorok, luxus és még sok minden más. Giorgio Armani hihetetlen elképesztő része néhány a leghihetetlenebb tervezési eredmények közül, amelyeket az iparág valaha is látott.
Jövőre lesz 90 éves Giorgio Armani, de az ősz hajú, elegáns úriember ma is aktív, egy igazi világbirodalom feje. Korát meghazudtolva, fáradhatatlanul dolgozik, utazik, üzleteket és szállodákat nyit szerte a világon.
Orvosnak készült, de pályát váltott
Armani, aki felnőttként a 20. századi dizájn egyik meghatározó alakjává vált, nehéz időkben látta meg a napvilágot. 1934-ben született Mussolini Olaszországában, Piacenzában, és már gyermekkorát izgalmas események tarkították. A második világháború alatt súlyos balesetet szenvedett: társaival az utcán egy zacskó lőporra bukkant, amely felrobbant, és a kis Giorgio hat hetet töltött kórházban az elszenvedett égési sérülések miatt.
Életét azonban nem a negatív események határozták meg, kezdettől fogva az ambíció és a nagy célok vezérelték. Először orvos akart lenni, de húszas éveiben érdeklődni kezdett a divat iránt. Három év múlva megszakította tanulmányait majd két évig a hadseregben szolgált, ezután Milánóba költözött. 1957-ben egy divatüzlet kirakatrendezőjeként került a szakmába, majd a La Rinascente áruház férfidivatrészlegén beszerzőként kapott állást. Nino Cerruti felismerte tehetségét, és bevette csapatába. Később szabadúszóként olyan cégeknek dolgozott, mint az Ungaro vagy a Zegna.
Giorgio Armani 1966-ban indította első, saját vállalkozását
1966-ban megismerkedett Sergio Galeotti építésszel, aki a párja lett. Az ő bátorítására kezdett Georgio önálló vállalkozásba, sőt, a kezdőtőke előteremtése érdekében eladta régi bogárhátúját is. Nyolc évvel megismerkedésük után azonban az akkor negyvenéves Galeotti AIDS-ben elhunyt, elvesztése az egyik legfájdalmasabb esemény volt Armani életében. Karrierje azonban nem szenvedett törést, a férfidivatmárkát követte a női részleg, és a kiegészítők piacán is megjelent, szinte mindent tervezett, ami csak elképzelhető a dizájn és a divat világában: az öltözékek, ékszerek, parfümök mellett egyre erősebb lett a lakberendezési vonal.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Jellegtelen dizájternek tartották, de rácáfolt a kritikákra
Kezdetben sok kritika érte, túl neutrálisnak, jellegtelennek minősítették a bézs és szürke színek, az egyszerű vonalak miatt, de a bíráló hangok hamar elhaltak, a világsiker őt igazolta. Hamarosan Hollywoodba is meghívták, emblematikus filmek jelmez- és látványvilágához járult hozzá, a leghíresebb az Amerikai dzsigoló és az Aki legyőzte Al Caponét. Egyre több sztár kérte fel, hogy tervezzen számára ruhát a kiemelkedő eseményekre. Bemutatóin magas, szupervékony modelleket alkalmazott egy új nőideált teremtett.
Armani/Casa: tiszta vonalak, nemes anyagok, tökéletes elegancia
Bár az Armani/Casa csak 2000-ben indult el hódító útjára, Giorgio már 1982-ben megtervezte első otthoni darabját, az éles sziluettű Logo lámpát. Azóta a lakberendezés teljes spektrumát lefedi a cég. A márka lakberendezési ágában dolgozó építészek és belsőépítészek személyre szabott megoldásokkal segítik nagy formátumú ügyfeleiket.
View this post on Instagram
Az általuk alkotott terek karakteres ismertetőjegyei a tiszta vonalak, az egy-egy színfolttal tarkított szürkés, bézses tónusok, a nemes anyagok és a tökéletes elegancia. Az 1930-1940-es évek, Art Deco esztétikájának varázsa, amely gyakran inspirálta a tervezőt divatterveiben, megtalálható a bútorok és lakberendezési kiegészítők kivitelezésében is. Az utóbbi időben Armani a Casa márkát új területekre, többek között szállodákra és lakások tervezésére is kiterjesztette. A márka legfontosabb sikerei közé tartozik két Armani Hotel, egy a dubai Burj Khalifában és egy Milánóban.
View this post on Instagram
A világ nyugati felét meghódító Armani napjainkban már inkább Ázsiában terjeszkedik, Kínában és Japánban nyit új üzleteket, de termékei Budapesten is hozzáférhetők. Bár Giorgio Armani hétmilliárd dolláros vagyon tulajdonosa, ma sem pihen, és nem pusztán tervezőként aktív, ő a milánói kosárcsapat elnöke, és ENSZ-nagykövetként is tevékenykedik. A könnyed, elegáns, letisztult stílusáról ismert tervező soha nem akart szándékosan úttörővé válni, mint mondja, mindig természetesen és ösztönösen cselekedett.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!