Gondolkodtál már azon, mi mindent tudnának mesélni otthonod legféltettebb kincsei? Madarász Magdolna, a Forma Boutique tulajdonosa a ’30-‘as–70-es évek legizgalmasabb darabjainak történeteit osztja meg egy-egy példával illusztrálva, ezúttal egy számára kedves korszakban született stílusról és tálról.
Amikor először láttam szecessziót, úgy, hogy már tudtam, mit látok, az bámulatos volt. Magával ragadott az organikus naivitás.
A szecesszió, avagy art nouveau, a 19. század végi boldog békeidők és a századforduló gyermeke, minden egységes művészeti stílustól eltér. Nem csak egy filozófia, nem pusztán díszítőelemek egysége, hanem egy egész világ. Egy mesevilág, amelyben ember és természet harmóniában léteznek együtt. Egy világ amely dús, tekergő növényzettel és csodás, gazdag állatvilággal veszi körül a leányt, aki meztelenségével jelképezi a természettel való egyenrangúságot. Világnézet, amelyben flóra és fauna egyenlő az emberrel. (Nem véletlenül látjuk viszont a fantasy filmek világában a gyönyörű szecessziós motívumokat és kosztümöket).
A tál, amely mindezt egyesíti, német területen készült, 1900 körül. Fajansz alapanyagát kézzel festették, mázazták. Aszimmetrikus elrendezésű kompozíció, amely tökéletes egyensúlyban van.
A szecesszió összes stílusjegye megtalálható rajta. A burjánzó élővilággal összefonódó tündéri szépségű leány a tavirózsák ölelésében ül a kis tó partján, azt a romantikus eszményt erősítve, hogy létezik összhang a világban. Ez a tárgy eltér a többitől. Finom, nyugodt mosoly ül az arcán. Neki nem története van, ő maga a történet.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!