Az Instagram-lakás kifejezés vajójában szakzsargon. Olyan ízléses és jól megfotózott lakást takar, amilyenre fölkapják fejüket az emberek.
Egy „Instagram-lakás” legfontosabb jellemzője, hogy már fotókon is elképesztően látványos. Pont olyan hatást kelt a szemlélőben, mint az internetről, főleg az Instagram lakberendezési szekciójából ránk mosolygó letisztult dizájnotthonok. Az ilyen lakás azonnal magával ragad: „meglátni és megszeretni”, ez a lényege. Aztán az ember addig-addig nézegeti és gyönyörködik benne, hogy a végén ténylegesen meg akarja szerezni. Épp azt, vagy egy hasonlót…
Legyen kívánatos a lakás, minél kisebb költséggel
Jól ismerik ezt a pszichológiai mechanizmust a home staginggel foglalkozó szakemberek, akiknek a jelenlegi ingatlanpiaci helyzet egyre több feladatot ad. Fodor Imola home stager épp az elmúlt hetekben fejezett be egy igen látványosra sikeredett munkát. Feladata egy 13. kerületi, nemrég átadott másfél szobás lakóparki lakás tetszetős dizájnjának kialakítása volt.
Az egyébként jó paraméterekkel rendelkező kényelmes lakás kívánatosabbá tételére azért volt szükség, hogy mielőbb el lehessen adni. „Jelenleg nagymértékű visszaesés tapasztalható a piacon. A KSH becsült adatai szerint tavaly szeptemberre gyakorlatilag harmadával csökkent az eladások száma – az arány -34% országosan, -30% Budapesten. A kínálat viszont az adott időpontban +30% körül volt. Vagyis jóval nagyobb kínálatból kell kitűnne egy eladósorba kerülő lakásnak, és értelemszerűen kisebb eséllyel lehet rá vevőt találni” – magyarázza Imola, aki 20 közel évig dolgozott marketingesként nagyvállalatoknál, de a home staging kedvéért szakmát váltott.
Home-staging a 13. kerületi lakóparkban
A potenciális vevők igényeinek ismeretében azonban nem lehetetlen a lakáseladás. A home stagerek pedig csodákra képesek! Fontos tudni ugyanakkor, hogy a munka, amit elvégeznek, nem ugyanaz, mint a lakberendezés. Küldetésük lényege, hogy az eladásra vagy kiadásra való professzionális felkészítés során minél szélesebb célcsoportnak tetsző enteriőrt alakítsanak ki, méghozzá minél költséghatékonyabban, szem előtt tartva a megtérülést. Lássuk, hogy Fodor Imola milyen gondolatok mentén indult el a home stageléssel ebben a bizonyos 13. kerületi lakóparki lakásban.
Instagram-lakás, a legjobb trükkök:
1. A kevesebb több: neutrális színek
A szakember a közösségi média logikájából indult ki. Tanulmányozta az Instagram képfolyamának kínálatát, és megnézte, hogy milyen jellegű lakások a legnépszerűbbek. Ekkor ő már Instagram-lakásként emlegette a folyamatban lévő projectet. „Abszolút hódít most a ‘no colour’ trend, azaz nem használnak élénk, erős színeket az enteriőrökben. Szinte kizárólag a neutrális palettáról (fehér, fekete, szürke, bézs és a semleges fa textúrák) válogatnak a tervezők. Hozzám is ez áll a legközelebb, a kevesebb több híve vagyok, úgyhogy legelőször ez a kérdés dőlt el” – magyarázza Imola.
2. Pénztárcakímélő DIY megoldások
„Szárnyaljon a fantáziánk és legyünk kellőképpen bátrak megvalósítani a jónak tűnő ötleteket! Például ha megtetszik egy drágább dizájner bútordarab, nem kell lemondanunk róla, készítsük el! Rengeteg TikTok és Instagram videót találni már saját kivitelezésű vagy dizájnolású kisbútorokról. Ebben a lakóparki lakásban én magam is próbáltam kibontakozni.
A dohányzóasztal eredetileg tölgyszínű volt, a lerakóasztalok pedig bordók, de lefestettem őket. A díszlécek rengeteget dobnak az összképen, de felrakásukhoz nem kell szakembert hívni „ – említ néhány nagyon fontos szakmai titkot.
3. Dizájnbútor: néhány darab elég, nem kell sok!
Még rengeteg képet találsz a galériában! Görgess lejjebb!
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!