Az Instagram-lakás kifejezés vajójában szakzsargon. Olyan ízléses és jól megfotózott lakást takar, amilyenre fölkapják fejüket az emberek.
Hirdetés
Egy „Instagram-lakás” legfontosabb jellemzője, hogy már fotókon is elképesztően látványos. Pont olyan hatást kelt a szemlélőben, mint az internetről, főleg az Instagram lakberendezési szekciójából ránk mosolygó letisztult dizájnotthonok. Az ilyen lakás azonnal magával ragad: „meglátni és megszeretni”, ez a lényege. Aztán az ember addig-addig nézegeti és gyönyörködik benne, hogy a végén ténylegesen meg akarja szerezni. Épp azt, vagy egy hasonlót…
Az Instagram-lakás azonnal magára vonzza a tekintetet. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
Legyen kívánatos a lakás, minél kisebb költséggel
Jól ismerik ezt a pszichológiai mechanizmust a home staginggel foglalkozó szakemberek, akiknek a jelenlegi ingatlanpiaci helyzet egyre több feladatot ad. Fodor Imola home stager épp az elmúlt hetekben fejezett be egy igen látványosra sikeredett munkát. Feladata egy 13. kerületi, nemrég átadott másfél szobás lakóparki lakás tetszetős dizájnjának kialakítása volt.
Egyszerű, de hatásos látványelemek – kis költségvetéssel is megoldható ötletek. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
Az egyébként jó paraméterekkel rendelkező kényelmes lakás kívánatosabbá tételére azért volt szükség, hogy mielőbb el lehessen adni. „Jelenleg nagymértékű visszaesés tapasztalható a piacon. A KSH becsült adatai szerint tavaly szeptemberre gyakorlatilag harmadával csökkent az eladások száma – az arány -34% országosan, -30% Budapesten. A kínálat viszont az adott időpontban +30% körül volt. Vagyis jóval nagyobb kínálatból kell kitűnne egy eladósorba kerülő lakásnak, és értelemszerűen kisebb eséllyel lehet rá vevőt találni” – magyarázza Imola, aki 20 közel évig dolgozott marketingesként nagyvállalatoknál, de a home staging kedvéért szakmát váltott.
Home-staging a 13. kerületi lakóparkban
A letisztult hálószoba képe a nyugalom jegyében jött létre. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
A potenciális vevők igényeinek ismeretében azonban nem lehetetlen a lakáseladás. A home stagerek pedig csodákra képesek! Fontos tudni ugyanakkor, hogy a munka, amit elvégeznek, nem ugyanaz, mint a lakberendezés. Küldetésük lényege, hogy az eladásra vagy kiadásra való professzionális felkészítés során minél szélesebb célcsoportnak tetsző enteriőrt alakítsanak ki, méghozzá minél költséghatékonyabban, szem előtt tartva a megtérülést. Lássuk, hogy Fodor Imola milyen gondolatok mentén indult el a home stageléssel ebben a bizonyos 13. kerületi lakóparki lakásban.
A 13. kerületi lakás még most is épülő parkos környezete egy digitális látványterven. Forrás: thegardensbudapest.hu
Instagram-lakás, a legjobb trükkök:
1. A kevesebb több: neutrális színek
A lakás nincs telezsúfolva, átlátható, könnyed tér jellemzi. Fotó: Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
A szakember a közösségi média logikájából indult ki. Tanulmányozta az Instagram képfolyamának kínálatát, és megnézte, hogy milyen jellegű lakások a legnépszerűbbek. Ekkor ő már Instagram-lakásként emlegette a folyamatban lévő projectet. „Abszolút hódít most a ‘no colour’ trend, azaz nem használnak élénk, erős színeket az enteriőrökben. Szinte kizárólag a neutrális palettáról (fehér, fekete, szürke, bézs és a semleges fa textúrák) válogatnak a tervezők. Hozzám is ez áll a legközelebb, a kevesebb több híve vagyok, úgyhogy legelőször ez a kérdés dőlt el” – magyarázza Imola.
A konyha letisztult és praktikusan elfér benne minden, amire szükség lehet. Fotó: Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
2. Pénztárcakímélő DIY megoldások
„Szárnyaljon a fantáziánk és legyünk kellőképpen bátrak megvalósítani a jónak tűnő ötleteket! Például ha megtetszik egy drágább dizájner bútordarab, nem kell lemondanunk róla, készítsük el! Rengeteg TikTok és Instagram videót találni már saját kivitelezésű vagy dizájnolású kisbútorokról. Ebben a lakóparki lakásban én magam is próbáltam kibontakozni.
Egy design asztalkáért többszörös árat kellett volna fizetni, Imola inkább lefestett egy könnyen hozzáférhető darabot. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
A dohányzóasztal eredetileg tölgyszínű volt, a lerakóasztalok pedig bordók, de lefestettem őket. A díszlécek rengeteget dobnak az összképen, de felrakásukhoz nem kell szakembert hívni „ – említ néhány nagyon fontos szakmai titkot.
3. Dizájnbútor: néhány darab elég, nem kell sok!
Az áttört anyagú, ipari hangulatú szék ikonikus dizájner darab: a „Chair One” Konstantin Grcic világhírű tervező modellje, többek között a 4-es metró Szent Gellért téri megállójában is találkozhatunk vele. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
„Nem csak pénztárca kérdése a menő belső tér! Költséghatékonyan is ki lehet hozni egy modern és trendi Instagram-lakást. Megfelelő stílus- és arányérzékkel elég 1-2 db dizájndarabot beszerezni, a többit válasszuk az elérhető árú bútorok közül. Így a komplett enteriőrben mégis prémium hatást érhetünk el.
A formatervezett bukléfotel szintén tökéletes home-staging választás. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
Ebben a tekintetben is érvényesül a kevesebb több elve: egy-egy minőségi dekorációs elem sokkal többet ad a térhez, mintha telezsúfolnánk olcsó dolgokkal.”
Az Instagram-lakás pici erkélye természetesen nem lehet üres. Íme, Imola otthonos megoldása. Fotó: Dubniczki Attila / Imola Fodor Interiors
Még rengeteg képet találsz a galériában! Görgess lejjebb!
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!
A nagy Gatsby inspirálta ennek a budapesti lakásnak a berendezését, ahol sajátos hangulatot teremtettek a 1920-as és '50-es éveket megidéző, valamint biedermeier elemek vegyítésével. Art deco, kissé eklektikusan...