Megnyílt az aquaMART fürdőszobaszalon
A hazai gyakorlatban szokatlan módon a bemutatóterem enteriőrtervezési pályázatának kiírója, a Mart Kft. Magyarországon még nem létező, radikálisan új bemutatótermi megoldásokat várt a pályázóktól. A pályázat nyitott volt, ám elsősorban olyan pályázókra számítottak, akik építészeti, belsőépítészeti tanulmányaikat jelenleg is folytatják, vagy pályakezdőként kellő vállalkozó szellemmel rendelkeznek ahhoz, hogy megmérettessék kreativitásukat.
A versenypályázatra jelentős számú, 115 regisztráció érkezett, amiből az előválogatás után 17 pályamű került a döntőbe. A négytagú zsűri – Martinkó József design kritikus, Medveczky Kazimir belsőépítész, Leitner Gábor ingatlanfejlesztő a Profom Zrt. részéről és Wolfgang Hatzl a Mart Kft. ügyvezetője – egy rendkívül elegáns, lendületes, a majdan bemutatásra kerülő szaniterek formavilágát, a víz áramlási dinamikáját, a természeti formák organikus szépségét harmonikusan ötvöző tervet választott.
A nyertes pályázatot Demeter Ágota – építész-belsőépítész tervező, Csővári Linda – építész-belsőépítész tervező, Csizmadi Péter – munkatárs, Csoóry Tamás – látványtervező készítette.
Az aquaMart bemutatóterem tervezésének újszerű, egyedi koncepciója az volt, hogy a különböző funkciók párhuzamos működtetésével a megszokott értékesítés helyett egy új platformot, közösségi fórumot nyújtson a szakma képviselőinek és a végfelhasználóknak. Elsődleges szempont volt a képviselt márkák hagyományostól eltérő módon történő bemutatása, egy olyan üzlet kialakítása, amelyben a szakemberek mindent megtalálnak, melyre munkájuk során megbízóik igénye kiterjed, valamint a végfelhasználók számára egy klasszikus, vevőcentrikus eladási hely létrehozása. A közösségi tér jelleg biztosításánál olyan extrém megoldásokat alkalmaztak, amelyek egy fürdőszobaszalontól idegennek tűnnek, jelen esetben főzőiskola, konferencia és rendezvényközpont, edukációs és szakmai információs központ, valamint egy lounge is a komplex tér részét képezi.
A különböző funkciók egy egységként való megjelentetését, a tér homogenitását a monokróm színek, az egységes anyaghasználat és a minimalizált, funkcionális egyedi bútorelemek eredményezik.
Az egyedi tervezésű mobil installációs bútorok a termékek konvencionális kiállítási megjelenése helyett a gyártók saját, egyedi világának, identitásának bemutatását segítik. A görgős, fixálható installációs bútorok biztosítják a könnyű átrendezhetőséget. A háromféle formai konstrukció (derékszög, rombusz, rombusz inverz) sorolásával izgalmas térstruktúrát lehet létrehozni, megtörve a helyszín szigorú merevségét.
A formailag egyszerű megjelenésű keret egységbe foglalja a gyártók sokféleségét, ezáltal a tér tisztasága megmarad. A boxok elrendezésének flexibilitását a mennyezeten kialakított elektromos csatlakozási pontok szolgálják, minden box saját belső megvilágítással rendelkezik. A festett antracitszürke belső MDF felület állandó, homogén kiemelő hátteret biztosít a kiállítási tárgyaknak. A külső fehérre festett MDF héj összhangban van a bemutatóterem egyéb egyedi tervezésű bútoraival.
A kiállítás újszerűségét a vizuális kommunikációs eszközök innovatív használata erősíti. Érintőképernyős LCD monitorok, egyedi fejlesztésű szoftverek (interaktív termékgaléria) teszik lehetővé a teljes kínálat bemutatását. A tér középpontjában, az értékesítési pont részekét jelenik meg az élő, belső öntözőrendszerrel rendelkező zöldfal, melynek erős vizuális megjelenése színfoltot és természetességet visz a térbe.
A monokróm színhasználatot a színes mobíliák oldják, illetve a különböző terek azonos minőségét ikonikus elemként erősítik. Minden funkciót meghatároz egy egyedi bútorelem. A konferenciatérben és az oktatásnál megjelenő áttört, térelválasztó polc szakkatalógustárként és szakkönyvtárként működik. A főzőiskola szigetként jelenik meg a térben, oldva a szakmai funkciók jelenlétét.