Az eredményes munkavégzés a jól berendezett munkakörnyezettel kezdődik.
A megfelelő irodai bútorok kiválasztása éppen olyan fontos, mint az iroda elhelyezkedése, vagy az, hogy milyen színekkel töltjük meg az irodai teret. Hiszen, amikor nap mint nap bemegyünk egy munkahelyre dolgozni, vagy amikor egy partnerünk, ügyfelünk jön hozzánk megbeszélésre, akkor már az első pillanattól kezdve benyomásai vannak. És ezek a benyomások lehet jók, de lehetnek rosszak is. Hiszen, ha például egy kényelmetlen széken kell végigülni egy több órás meetinget, az bizony még a tárgyalás végkicsengésére is erősen negatív hatással lehet.
Hogyan válasszuk ki az igazit?
Érdemes az irodai bútor kiválasztásánál, egyúttal az iroda berendezésénél is ezt az egész procedúrát szakemberre, vagyis hozzáértő lakberendezőre bízni. Mert a stílus és megfelelő funkció nélkül, random összeválogatott bútorzat bizony katasztrofális eredményt tud okozni. A lakberendezővel együttműködve érdemes bizonyos alapszempontok mentén haladni, először csak megtervezni az iroda belső terét, a bútorokat és elhelyezkedésüket, majd csak mindezek után vásároljunk.
De melyek is ezek a szempontok? Vegyük szépen sorra őket!
-
Funkció és kihasználtság
Mindenekelőtt gondoljuk végig, mire szeretnénk majd használni az adott bútort. Vagyis, hogy pontosan milyen funkciót fog betölteni, milyen konkrét elvárásoknak kell megfelelnie. Itt számba kell venni, hogy milyen pozícióban dolgozó vagy dolgozók fogják használni a mindennapi munka során.
-
Nem mindegy a létszám
Aztán az irodai létszámot sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ugyanis nem mindegy az sem, hogy pontosan hányan, milyen rendszerességgel fogják majd igénybe venni a bútort. Hiszen, ha sokszor lesz ötletbörze, irodai meeting megtartva azon az asztalon, akkor bizony fontos, hogy bírja a strapát.
-
Mi van akkor, ha cserélni kell?
Az elsődleges szempontok között van, hogy a bútor legyen könnyen módosítható, lecserélhető és persze pótolható! Ez főleg akkor rendkívül fontos szempont, ha open office vagy több nagyobb irodai helyiség van az adott irodaházban. Hiszen, ha esetleg az egyik asztal a x darabból tönkremegy, vagy éppen az egyik kényelmes forgószék mondja be az unalmast, nem lehet csak úgy egy teljesen másik típusra, dizájnra kicserélni.
-
Céghűség, arculat-hűség
Az előző szemponthoz kapcsolódik, hogyha egy adott cég arculatához szorosan passzol színben és megjelenésben az egész iroda, a bútorokkal egyetemben, akkor szintén szériában kell gondolkodni és fontos a pótolhatóság.
-
Kényelmesen, otthonosan
Természetesen elengedhetetlen feltétel, hogy az adott irodai bútor kényelmes legyen. Ez nemcsak a székek és kanapék kiválasztásánál fontos, hanem az asztaloknál és szekrényeknél is. Egy asztalnak például olyan értelemben kell kényelmesnek lennie, hogy magasságban pontosan passzoljon a székhez, amin majd legalább napi 8 órát ül a kedves kolléga. A szekrények esetében hasonló elv érvényesül, fontos hogy magasságuk az iroda méreteihez megfelelő legyen, valamint hogy a munkatársaknak sem létráról kelljen a napi munkához szükséges mappákat levenni a szekrény polcáról.
-
Kellemesen, egységesen
Ez a két szó az összes korábbi szempontot tulajdonképpen egységbe foglalja. Olyan értelemben, hogy az iroda berendezését tekintve egységes bútorokban kell mindenképp gondolkodni, mert az ilyen összhatás tudja elérni, hogy a dolgozó, vagy a tárgyalásra érkező ügyfél, partner kellemesen, otthonosan érezze magát az irodánkban.
A jó hír viszont az, hogyha Regus irodaházban bérel iroda helyiséget, valamennyi szempontot kipipálhatja. Hiszen a Regus minden partnerének egyedi, személyre szabott irodát alakít ki és rendez be.
A cikket a Regus (IWG Group) támogatta, Magyarország legnagyobb serviced-office szolgáltatója, 15 budapesti irodaházzal.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap.