Gondolkodtál már azon, mi mindent tudnának mesélni otthonod legféltettebb kincsei? Madarász Magdolna, a Forma Boutique tulajdonosa a ’30-‘as–70-es évek legizgalmasabb darabjainak történeteit osztja meg egy-egy példával illusztrálva, ezúttal Veszprémi Imre szobrászművész alkotásával.
Az 1932-ben született és 2013-ban elhunyt, Munkácsy-díjas szobrászművész leginkább kültéri alkotásairól ismert. 1952 óta kiállító művész és 1958-ban végezte el a Képzőművészeti Főiskolát. A 20. század második felének művészeti fejlődése gyönyörűen nyomon követhető életművén.
Korai időszakában realista, „akadémikus” felfogású művei hamar megmutatták tehetségét. A hatvanas években alkotásai stilizáltabbak, egyszerűbb vonalvezetésűek lettek. A képen látható bronz szobor Veszprémi Imre ezen időszakból származik. Az alkotás erőteljes tömbszerűségét és a nyersen megmunkált felületét, nőies testtartása és finom arckifejezése ellensúlyozza. Ennek az időszaknak a művészete semmivel nem összetéveszthető. A durva megfogalmazás mindig bájos eleganciát hordoz.
A hetvenes években figurális alkotásai egyre letisztultabbak. A felület immár sima, az alak szinte csak geometriai formákból áll össze. Az érzés kifejezése mind kevesebb formával. A nyolcvanas években már teljesen elvonatkoztat a figurától, a forma és struktúra válik a kifejezés eszközévé. Az absztrakció közvetíti a témát.
A kilencvenes évek természet közeliséget hozott. A szinte megmunkálatlan anyag egymáshoz illesztése, az egyensúlyi kompozíció kerül előtérbe. A kétezres években ismét a finoman megmunkált anyag és az erős kontraszt által keltett hatás jellemzi szobrászatát. Az ő életműve egy metszet a 20. század második feléről: egy izgalmas fejlődés és tanulás arról, hogy ugyanazt ezerféle módon kifejezhetjük.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!