Nem csupán a 2020-ban életbe lépő szigorodásnak való megfelelés kényszere hozza, hogy egyre többen ismerik fel: otthonunk hőszigetelése jó befektetés. De vajon hol, hogyan és mivel érdemes szigetelni? Van megfelelő szakember, aki a modern termékekkel jól bánik? Milyen tendenciákat lát a piac egyik meghatározó szereplője?
Az iparágban tapasztalható fellendülés, valamint az építési kedv erősödése a piacon jelentős részesedéssel bíró BACHL Hőszigetelőanyag-gyártó Kft. értékesítési számaiban is megmutatkozik. Amit pedig a cég ügyvezetője, Varga András ezzel párhuzamosan kiemelt: felújítás esetén a vásárlók egyre tudatosabban, energiamegtakarítási céllal döntenek a hőszigetelés mellett. Jóllehet az építőanyag-gyártók jó része az elmúlt években is a felújításokon felhasználható termékeikre koncentrált, és ez a tendencia továbbra is erős, ám minden típusú, az épület különböző felületein felhasználható hőszigetelő anyag iránt erősödött a kereslet.
– Természetesen vannak termékkörök, amelyek innovatív tulajdonságaik miatt a növekedésből erőssebben részesültek, mint a grafitadalékkal rendelkező, azonos vastagság mellett akár 25 százalékkal kedvezőbb hőszigetelési tényezőt kínáló EPS, az Extrapor, valamint a szintén kiemelkedőn jó hőszigetelési tulajdonsággal rendelkező PIR termékcsalád – mondta el a szakember.
Számszerűsítsük befektetésünket!
Vannak élethelyzetek, amikor fontos a hőszigetelő lapok vastagsága vagy éppen vékonysága.
Ilyen eset például, ha felújítunk, ha korlátozott a telek beépíthetősége, vagy ha műemléki épületről van szó. Számszerű példával élve egy 25 %-kal jobb hőszigetelő képességű, 5 centiméterrel vékonyabb grafitos Extrapor hőszigetelést beépítve egy 140-150 m2 hasznos alapterületű épületnél (eleget téve az U‹0,13 W/ m2K hőátbocsátási szintnek, 30 cm nútféderes vázkerámia falazatnál), akár 3 m2-rel nagyobb hasznos alapterületet is nyerhetünk. Ez éppen egy vendégmosdó, vagy kis kamra helye, ami értékesítéskor azonban akár több százezres árelőnyt is jelenthet.
Már az első fűtési szezonban megtakaríthatjuk a fűtési költség 20-40%-át, ha hőszigetelésünk megfelel a szigorodó előírásoknak. így a hőszigetelés egyszeri beruházási költsége fokozatosan visszakerül a családi kasszába.
És van, ami nem számszerűsíthető…
Vagy mégis, de csak közvetetten jelenik meg a költségvetésben. Felmérések bizonyítják, hogy egy megfelelően hőszigetelt otthonban a 21 oC -ot is kellemesebbnek érezzük csupán azért, mert a falak nem hidegek – hétköznapi kifejezéssel élve: nem húznak. Könnyen beláthatjuk tehát, hogy mindez fűtési költség-megtakarítással jár.
Egy biztos: ha hosszú távon „jól működő befektetést” szeretnénk, a jó anyag mellé jó szakembert kell választanunk, amelyből azonban a cég vezetője szerint nem dúskálhatunk.
– Jelenleg mind kivitelezés, mind gyártás terén a szakemberhiány állít elénk korlátokat. A projektek indulását a kivitelezők miden esetben a rendelkezésre álló munkaerő függvényében vállalják, aminek következtében nem ritkák a 6-8 hónappal előre elvállalt és beárazott munkák, amelyek nagyfokú bizonytalanságot rejtenek magukban.
Jóllehet a piacot meghatározó gyártó cég menedzsmentje ebben az évben is az építőipar teljesítményének növekedésével számol, felhívta a figyelmet arra, hogy a szakemberhiány mellett a hőszigetelőanyag-gyártás is erősen kitett a nemzetközi folyamatoknak, így a nyersanyagáraknak és azok hozzáférhetőségének.
További információ a korszerű hőszigetelő anyagokról: www.bachl.hu
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!