Ha van olyan dizájner, aki minden erejével a világ megváltoztatásáért küzd, akkor az Karim Rashid.
Az egyiptomi származású Karim Rashid ipari formatervező, belsőépítész, építész, divatmárkák népszerű alkotója, de foglalkozik grafikával, csomagolástechnikával is, egyszóval mindennel, ami elképzelhető a dizájn világában. Hihetetlenül termékeny, eddig közel 3500 tárgyat tervezett, legalább 300 díjat kapott, több mint 40 országban érhetőek el bútorai, és körülbelül 100 belsőépítészeti projekt fűződik a nevéhez. Soha nem merül ki, mintha neki 30 órából állna egy nap.
Az 56 éves tervező Kairóban született, apja egyiptomi, anyja angol. Egyéves volt, amikor Kanadába költöztek. Torontóban járt iskolába, majd neki is – mint a legtöbb nemzetközi hírű tervezőnek – New York lett a székhelye, ahol 1992 óta saját dizájnstúdiót működtet.
Édesapja absztrakt festő, aki művészként nagy hatást gyakorolt gyermekeire; a három testvér közül az egyik híres sztárépítész (Hani), a másik képzőművész-zenész (Soraya). Karim Rashid első felesége a szintén dizájner Megan Lang, második társa a szerb Ivana Puric, akivel 2008-ban házasodtak össze. A pink öltönyben, fehér keretes szemüvegében a világban száguldozó tervező küldetésének tekinti, hogy a dizájnt széles tömegekhez juttassa el, és ne csak pár emberhez szóljon. Olyan óriáscégeknek tervez, mint az Alessi, az Artemide, a Kenzo vagy az Hugo Boss. OH széke vagy a New York-i MoMA-ban is kiállított Garbo szemeteskosara szinte mindenhol ismert, világszerte 14 múzeum állandó gyűjteményében láthatók munkái. Gyakran hangsúlyozza: tudatosítani kell önmagunkban a környezetünk iránti felelősségünket, hogy ne pusztítsunk el mindent magunk körül. Ezért büszke hordozható Bobble palackjára, amely megtisztítja a csapvizet, s így ásványvizes palackok milliárdjainak a szemétbe dobását akadályozza meg. Felfogása szerint manapság tárgyainkat, vizuális kultúránkat, fizikai környezetünket az emberi érzelmek, a humor, a könnyen használhatóság eszméje, valamint a termékek pozitív energiája és „lelke” együtt alakítja, a dizájn pedig egy üzletág, amely elsősorban a szépségről szól.
Karim Rashid tárgyai könnyen felismerhetők áradó, lágy vonalaikról, a bátor színhasználatról, a jellegzetes pink vagy lime-zöld technoárnyalatokról. Ezek a színek és formák a digitális kor attribútumai; a tervező nem titkolt célja, hogy a dizájnt minél határozottabban beépítse a világunkba, ezáltal pedig jobbá és szebbé tegye mindennapi életünket. Elhivatottságát jól mutatja ars poeticának beillő megjegyzése, miszerint ő azért dolgozik, hogy alkotásaival megváltoztassa a világot.