Tom Dixon brit tervező örök felfedező, fáradhatatlan újító és bátor kísérletező.
Az 57 éves dizájner élete tele van kalandos fordulatokkal. Szinte véletlenül sodródott a formatervezés világába, de őstehetségként azonnal nemzedéke meghatározó alakjává vált. Tunéziában született, csak négyéves korában került Angliába.
Fiatalon művészeti iskolába járt, azonban tanulmányait félbehagyva inkább basszusgitárosként játszott a Funkapolitan nevű zenekarban. Olyan előadókkal lépett fel, mint Ziggy Marley, a Clash vagy a Simple Minds. Saját bevallása szerint a zenészként eltöltött évek tanították meg az önállóságra: egyedi hangzást teremtett, fellépési helyeket keresett, sőt még a plakátokat is maga készítette. Már ekkor tervezett izgalmas tárgyakat, főleg talált elemek, rácsok, padok felhasználásával, szabadidejében pedig motorokat hegesztett a haverokkal eldugott garázsokban. Egy éjszakai klubban ismerkedett meg Mario Testinóval, akinek nagyon megtetszettek különös alkotásai. Dixon ajándékként egy tükröt készített a világhírű fotósnak.
Érdekesség, hogy leszámítva rövid ifjúkori tanulmányait, semmilyen szakmai képzésben nem vett részt. Ezért különösen meglepő, hogy a ’80-as évek végén már az olasz dizájnóriásnak, a Cappellininek tervezett bútorokat. Az együttműködés eredményeként született meg a híres S-Chair – az azóta ikonikussá vált ülőalkalmatosságot állítólag egy csirkét ábrázoló rajz ihlette. A széket hamarosan megvásárolta állandó gyűjteménye számára a londoni Victoria and Albert Museum, és a példát kis idő múlva követte a New York-i MoMA, valamint a párizsi Pompidou Központ is.
Dixon 1998-tól vezető tervezőként dolgozott a Habitat dizájncégnél, később pedig ő lett a kreatív igazgató. Saját márkáját, a ma már világhírű Tom Dixont 2002-ben hozta létre. Feleségével és két lányával egy patinás György-korabeli házban él, otthonában a bútorok többsége családi örökség, főleg a nagymamájától származó, 18. századi francia és marokkói darabok. Mint mondja, lakásában a tér nincs aprólékosan megtervezve, minden darab emlékeket őriz, a tárgyak természetes módon sodródtak egymás mellé az évek során.
Napjainkban a Tom Dixon nemzetközileg ismert és elismert brand, elsősorban bútorai, kiegészítői népszerűek. A tervező még fiatalon eldöntötte, hogy időtálló, örök dizájnt teremt, afféle „antidivatot”, nem enged a trendek sodrásának, hanem kísérletezik a folyton megújuló formákkal, anyagokkal. Akkor még nem számított arra, hogy lesz idő, amikor majd ő maga határozza meg a trendeket.