Bár nem kifejezetten az Antik Enteriőr alkalmából, de mivel a vásárnál csak néhány nappal korábban jelent meg a Kieselbach Galéria kiadásában a Modern magyar festészet 1892-1919 című képzőművészeti album, így azzal nyilván sokan éppen a Műcsarnokban, a galéria standján ismerkedtek meg először.
A Kieselbach Tamás művészettörténész-műgyűjtő-galerista (és két legközvetlenebb munkatársa, Kolozsváry Marianna és Molnos Péter művészettörténészek) által szerkesztett, nagyalakú – súlyát tekintve nem kevesebb, mint öt kilós! -, gyönyörű kivitelű album 648 oldalon 114 magyar festőművész 943 alkotásának színes reprodukciójával ad minden eddigi művészettörténeti munkánál bőségesebb áttekintést az elmúlt századfordulót „körülölelő” bő két és fél évtized hazai piktúrájáról. Ráadásul mivel a kötet koncepcióját is kialakító Kieselbach Tamás határokon belül és kívül több mint hatvan közgyűjtemény anyagából (és nemcsak a kiállításokban bárki által látható, hanem sok esetben a raktári állományban rejtőzködő kincsekből), valamint csaknem másfélszáz magángyűjteményből válogatta a kötetbe került képeket, így bizonyára alighanem még a szakemberek számára is szolgálhat nem is egy meglepetéssel.
A kötet elején több tanulmány foglalja össze a hazai műgyűjtés történetét és a legjelentősebb magyarországi művésztelepek, illetve alkotói csoportok, valamint az egyes legjelentősebb művészek munkásságát, majd a képanyag után minden, a kötetben szereplő alkotó életrajza, válogatott irodalom- és teljes műtárgyjegyzék, valamint névmutató teszi kompletté (és egyúttal jól használható „kézikönyvvé”) a hatalmas vállalkozást… … amely azonban még így sem teljes, hiszen már készül a folytatás, a 1919 és a 60-as évek közötti magyar festészet történetét feldolgozó második kötet, amivel csaknem száz év magyar festészetének története kerülhet majd (nemcsak magyarul, hanem angol nyelven is) a művészetek iránt érdeklődő közönség kezébe. Az Antik Enteriőr egyik „csúcspontja” volt az az esemény, amelyet Kieselbach Tamás a kiadvány beharangozására szervezett: a rendezvény utolsó napján délben a magyar szövegű kötet címlapján szereplő Ferenczy Károly-festmény két szereplőjének öltözetének megfelelő ruhában – a hölgy tetőtől talpig vörösben, a férfi nagykarimájú kalapban – a kiállításra látogató párok közül kisorsoltak egy szerencsést, aki a galéria ajándékaként egy egymillió forint értékű Mednyánszky-képpel távozhatott.