A taxizás alapvetően nagyvárosi létforma. Hazánkban ugyan nem annyira elterjedt közlekedési alternatíva, de a világ nagyvárosaiban szorosan hozzátartozik a mindennapi élethez.
Mindezek ellenére a taxik külső megjelenése nem sokban különbözik más személyautókétól. Csupán a szín az, – sok esetben a sárga -, melynek okán észrevehetők a forgalomban. A modern várostervezők azonban nem csupán ezért gondolkodnak a taxik alapvető átalakításáról. New York utcáin New York-i mérnökök kidolgozták azt a prototípust, amely természetesen környezetbarát, hibrid autó, külső megjelenésében pedig az emblematikus New York Cab taxik sárga-fekete kockás változatát követi. Az autó teteje üvegfalú, így sokkal világosabb a belső tér, 3 ülést szereltek az utastérbe, amely tágassága miatt egy kisbuszra emlékeztet, viszont kerekesszékes utas szállítására is alkalmas. Különleges megoldás, miszerint a vezetőülést az autó front oldalán nyíló ajtón lehet megközelíteni. Mivel a New York-i taxik gyakran a több sávos út közepén állnak meg, az autót egy olyan rendszerrel is ellátták, amely figyelmezteti az úton lévő többi járművet, ha az utas, ki-, vagy beszáll. Taxi Tokió A norvég dizájner terve az egyre nagyobb autóforgalom problémájára keresi a választ. A világ legzsúfoltabb városáról, Tokióról elnevezett autóprojekt egy fő egységből áll, amely több utasegységet tartalmaz magában. A fő egység a közös útvonalon viszi az utasegységeket, melyek lecsatlakozva saját céljaik felé veszik az irányt. Ez a terv valóban minimalizálja a forgalmat az utakon, ám az utazás sokkal tovább tart. Városban és levegőben Ha igazán sietős a dolgunk az utakon haladva főként csúcsforgalomban szinte lehetetlen célba érni. Erre nyújt megoldást a két személy szállítására alkalmas helikopter taxi. A német tervezésű modell könnyű súlya miatt ideális a szűk helyeken történő le- és felszállásra, kevés üzemanyagot fogyaszt, és kis helyen is leparkolható, mivel propellere összecsukható. Taxi robot Kitűnő megoldást kínál finnyás és érzelgős utasok számára a robot taxi, amelyben nem kell konfrontálódni az olykor élces modorú taxisofőrrel. A komputer vezérelte, elektromos meghajtású autóban két utas és egy nagyobb csomag számára van elegendő hely. Az utas telefonon rendelheti meg az autót az operátortól, megadva pontos indulási és cél állomását, ám lehetőség van arra is, hogy már a szerkezetben ülve módosíthassa azt. Csoportos utazás Egy iráni tervező elképzelése a 6 utast szállító elektormos taxi, amely két különálló egységből, vezető- és utastérből áll. Az autó mindkét oldalán kétszárnyú, oldalra nyíló ajtók segítik a könnyebb ki és beszállást, a vezetőülés pedig magasabban helyezkedik el, így a sofőr jobban rálát az útra. A legnagyobb sebesség 180 km/óra, amely elektromos autókhoz képest nem is kis teljesítmény.