A frankfurti Heimtextilt trend-barométernek is szokás nevezni, az évenként megrendezésre kerülő kiállítás és vásár ugyanis egész esztendőre meghatározza a lakástextilpiac alakulását, itt dől el, milyen elképzelések szerint készülnek a szövetek, kárpitok Milánótól Tokióig, Los Angelestől Moszkváig.
Az iránymutató koncepciót jóval a kiállítás előtt nemzetközi designintézetek dolgozzák ki, s az úgynevezett Trendkönyvben adják közre, amelynek része a Heimtextil aktuális ideológiája, illetve az azokhoz tartozó mottók és szlogenek. Az idei expónak az „Az vagy, ahogyan élsz” jelige adta meg az irányvonalát. A Trendkönyvnek másik fontos eleme, hogy jellegzetes emberi karaktereket képviselő kategóriákba sorolja a különböző típusú felhasználókat. A tervezők és gyártók ezek alapján választanak anyagokat, színeket, mintákat – megszövik az ideológiának megfelelő textileket –, feltételezve, hogy az adott karakterhez tartozó vásárlói csoport előnyben részesíti majd azokat. A kategóriák, karakterek évről évre angol elnevezést kapnak, ami az adott stílus nemzetközi „kódja” is egyben –, a 2013-asok a Historian, az Eccentric, az Inventor és a Geologist. A képgalériánkban láthatnak fotókat a kategóriákat megjelenítő Trend Show-ból is. Ami pedig a standok alapvető kínálatát illeti: óriási szabadság köszöntött be színekből és mintákból egyaránt. Van itt retro, népművészeti és klasszikus inspiráció, divatosak a virágminták asztalon, ágyneműn vagy épp törölközőkön, nyomott és rávarrt dekorációk éppúgy megtalálhatók, mint a fotószerűen díszített matériák – kinek mi tetszik. Ebből a szempontból is igaz a szlogen: Az vagy, ahogyan élsz.
Fotó: Heimtextil