A textilkínálatot tekintve nehéz lenne egy bizonyos színre, egy bizonyos motívumra vagy anyagféleségre azt mondani, hogy az a divat.
Sokféle dolog van egyszerre divatban, ami további mélységeket nyer a személyesség, a személyre szabottság lehetőségével, elvégre akár önnön fotóinkat is felhasználhatjuk a sötétítőfüggönyünk vagy a konyharuháink előállítási folyamatában. Állat- és növénymotívumok, retró és etno, a természet erejét és harmóniáját sugárzó színek és matériák egyaránt jelen vannak, s ezt jól illusztrálta a frankfurti Heimtextil, a szakma és iparág legnagyobb rendezvénye is.
A frankfurti Heimtextil nemcsak a világ legnagyobb szakvására, hanem afféle „trendbarométerként” kijelöli a szakma aktuális irányvonalait is. Az új koncepciót a Trend Show-n mutatják be, melynek magyar résztvevőjeként ismét a Rovitex szerepelt. Az irányzatokat, pontosabban a textilgyártáshoz köthető „hívószavakat”, ideológiákat az úgynevezett Trendkönyvben rögzítik; a főcsapás az idén a Progress! és a Revive!kifejezésekben ölt testet.
Arra biztatnak minket (textiltervezőket és textilvásárlókat), hogy haladjunk, fejlődjünk, éljük át és élesszük újra élményeinket, és tegyük ezt lakókörnyezetünkkel is, a fürdőszobai kilépőtől az abroszon át a díszpárnahuzatig. Azt is tanácsolják, hogy fogjuk járomba a technológiát egyedi dolgok teremtéséhez; létezésünket ötvözzük és hozzuk harmóniába a természettel a fenntartható jövőért; térjünk vissza a hagyományokhoz, mert ezáltal hangsúlyozhatjuk elképzeléseink hitelességet; ütköztessünk különféle színeket, anyagokat, formákat egymással, hogy abból valami új keletkezzen…