Kimagasló látogatószámot hozott a Budapest Design Week és a 360 Design Budapest kiállítás.
A Budapest Design Week a legátfogóbb, legtöbb programot magában foglaló, a fővároson is túlmutató kreatívipari eseménysorozat, mely egyben a designszakma éves hazai seregszemléje is. Idén több mint 20 000-en látogatták meg a Budapest mellett Pécsett és Sopronban megrendezett közel 130 design programot. Az október 10. és 20. között megrendezett eseménysorozat alatt nemcsak kiállításokon lehetett felfedezni a magyar kreatívipar újdonságait. Előadásokon, könyvbemutatókon, vásárokon és aukciókon is részt lehetett venni, sőt a vállalkozókedvűek egy-egy designer vezetésével saját designtermékeket is készíthettek. Emellett műhely bejárások, gasztro- és zenei programok, valamint divatbemutatók is színesítették a programkínálatot.
Nemzetközi színvonal
„A Budapest Design Week során a designt és a kreatívipart ünnepeljük. Egyúttal azokat az alkotókat, gyártókat, formatervezőket és szakmai szereplőket, akik lehetővé teszik, hogy a magyar designiparra nemzetközi szinten is büszkék legyünk. Nagy öröm számunkra, hogy a rendezvénysorozat 10 napja alatt több tízezren voltak kíváncsiak a kreatívipari termékekre és újdonságokra.
Idén a design hét új mérföldkövet jelentett, hiszen az évről-évre növekvő érdeklődés rámutatott, hogy a magyar design nemcsak hazánkban, hanem régiós szinten is nagyobb figyelmet kap. A Budapest Design Week és a 360 Design Budapest kiállítás a Magyar Divat & Design Ügynökség integrált szervezésében valósult meg. Ezzel két kulcsfontosságú program egyesült, amelyek egymást erősítve járulnak hozzá a magyar design nemzetközi szintre emeléséhez. Ezen felül rámutatnak arra, mennyit fejlődött a magyar formatervezés az elmúlt években” – mondta Jakab Zsófia kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
Kortárs tárgykultúra, személyes történetek
A Budapest Design Week kifejezetten a hazai márkáknak nyújtott bemutatkozási lehetőséget. A design hét központi eseménye, a 360 Design Budapest kiállítás pedig a legkiválóbb holland, ukrán, szlovák, cseh, lengyel és osztrák designerek termékeit is prezentálta. A kiállított tárgyak innovatív tervezési megközelítéseket, kézműves technikákat, fenntartható technológiákat vagy az alkotók egyedi know-how-ját mutatták be. Mindemellett a legmodernebb gyártási módszereket is sok esetben ötvözték.
Az ötödik alkalommal megrendezett, számos hazai és nemzetközi díjjal kitüntetett esemény idén is közönségkedvenc lett: közel 5000 látogató érkezett a közel 300 bútorból, lakberendezési kiegészítőből, illetve ipar és képzőművészeti alkotásból álló tárlat megtekintésére. Az exkluzív tárlatvezetéseken keresztül pedig közel 1000 látogató ismerte meg egy-egy elismert iparági szakember, művész, zenész, író vagy költő személyes történetein keresztül a kortárs tárgykultúrát bemutató tárlatot.
Kulturális értékek sokszínűsége
A kiállítást szervező Magyar Divat & Design Ügynökség szeretné minél szélesebb körben megismertetni a közönséggel a design-és kreatíviparban rejlő lehetőségeket, a kortárs és kulturális értékek sokszínűségét. Így az elmúlt években a 360 Design Budapest azon túl, hogy a kortárs formatervezés egyik meghatározó helyszíne lett, a tudásátadásnak és az iparági versenyképesség növelésének is eszközévé vált.
A kreatív ágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését szem előtt tartva a szakképzési és felsőoktatási intézmények tanulói és oktatói is meghívást kaptak a rendezvényre. Az interaktív, élményalapú tárlatvezetésre az ország minden tájáról óriási volt az érdeklődés. Összesen 7 szakoktatási és szakképzési intézményből 230 tanuló és egyetemi hallgató érkezett, hogy élményalapú tárlatvezetéseken keresztül kapjon betekintést a kortárs design irányzataiba. Ezáltal pedig a szektor versenyképességéről és karrierlehetőségeiről is képet szerezhettek a jövő generációjának képviselői.
A Budapest Design Week online is tarolt
A 360 Design Budapest emellett a tervezőknek és gyártóknak is találkozási lehetőséget teremtett. A ‘Meet the Designer and Manufacturer’ program a szakmai együttműködések, diszkurzusok létrejöttét segítette. A kiállítás látogatói személyesen is megismerhették a kedvenc designmárkáikat az esemény keretében. A rendezvény digitális jelenléte is kiemelkedő eredményeket ért el. Aki a Nyugati Pályaudvar patinás épületében lévő tárlatot nem tudta meglátogatni, online is megnézhette a kiállítást. A közösségi média felületein több mint egymilliós elérést ért el a 360 Design Budapest kiállítás, tovább növelve a magyar design nemzetközi láthatóságát.
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-ban alakult meg. Célja a szakmai koordináció, a hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – az előre meghatározott stratégiai pillérek mentén. Az MDDÜ hatékony és strukturált támogatást kíván nyújtani a divat és a design ágazat minden szereplője számára. Olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés és az export növelése. Továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.
360 Design Budapest
Az MDDÜ évente megrendezett 360 Design Budapest programsorozat a minket 360 fokban körülvevő design mindennapokban betöltött szerepére hívja fel a figyelmet. A rendezvény célja a magyar és regionális formatervezők széleskörű ismertségének növelése modern eszközökön keresztül. Segíti a hazai design márkák nemzetközi piacra lépését, valamint új, innovatív, fenntartható irányok mutat a designra nyitott célközönség számára. Az Ügynökség a rendezvény megvalósításával szeretné elősegíteni, hogy Magyarország regionális központtá váljon a designiparban. Továbbá egy olyan programot kíván létrehozni, amely Európa-szerte turisztikai vonzerővel bír.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!