Az IKEA és a Marimekko közös kollekcióját a szaunakultúra ihlette. Az összefogás alapját az északi életmód mélyre nyúló közös gyökerei adják.
Az IKEA praktikus lakberendezési vonala és a Marimekko fiatalos stílusvilága egyszerre jelenik meg az új, BASTUA kollekcióban.
Az együttműködést a feltöltődés ihlette
A „BASTUA” elnevezés a szaunákra utal: így használják Smålandban, abban a dél-svédországi régióban, ahonnan útjára indult az IKEA. A kollekció kiindulópontját a feltöltődésünket szolgáló egészséges tevékenységek és a skandináv szaunák világa jelentik. Ezeket a termékeket úgy tervezték, hogy mindenki használhassa őket. Például ha vízparton tölti a meleg nyári hónapokban, vagy egy hosszú nap után ellazulna a testi-lelki jóllétet szolgáló rutinokkal.
„A Marimekkóval való együttműködés ösztönös választás volt az IKEA számára, mivel mindkét vállalat elkötelezett amellett, hogy szebbé tegye az emberek hétköznapjait. A BASTUA kollekció esetében ez mindenekelőtt a testi-lelki-szellemi egyensúlyra való összpontosítást jelenti” – mondja Henrik Most, az IKEA kreatív vezetője. „Az együttműködés eredményeképpen a véget nem érő nyarak önfeledt érzése és az északi természet egyszerű és lélegzetelállító szépsége öltött testet az otthonunkat és közérzetünket gazdagító bútorokban és kiegészítőkben.”
Marimekko híres eredeti mintáiról és színvilágáról
A BASTUA kollekció a természetet és a szaunák közvetlen környezetét megidéző, merész és gyönyörű mintákat állítja reflektorfénybe. Ez az első alkalom, hogy a Marimekko kizárólag egy márka-együttműködéshez tervezett mintákat. A Marimekko küldetése, hogy képessé tegye az embereket a boldogság lehető legteljesebb megélésére, és merész mintákkal és színekkel örömet vigyen a mindennapi életükbe. Az egyik fő díszítőelemet a hatalmas, dekoratív rebarbara levelek ihlették, melyeket gyakran látni Finnországban a szaunaépületek mellett. A kollekció számos darabján, köztük az ikonikus FRAKTA táskán is megjelennek.
„A BASTUA minták elkészítését és a tervezési folyamatot alapvetően meghatározták a Marimekko finn gyökereiből eredő esszenciájának és a szaunakultúra történelmi eredetének kapcsolata” – árulja el Rebekka Bay, a Marimekko kreatív igazgatója. „A Marimekko elkötelezett amellett, hogy merész díszítőelemeivel és formatervezésével örömet vigyen az emberek mindennapjaiba. Izgatottan várjuk, hogy az IKEA-val együttműködve végre megvalósulhasson” – teszi hozzá.
A kollekció különféle tárgyakat tartalmaz, kezdve a bútoroktól az üvegárukon át egészen az élénk mintájú textíliákig. A fürdőköpenyekre, a törülközőkre és a szaunavödörre hagyományosan szaunázáskor van szükség. A többi terméket a szaunázás előtt vagy után javasolt használni – legyen szó egy könnyű étkezésről, a kényelmünket szolgáló puha, párnázott ülésekről vagy a nyugodt légkörről gondoskodó tárgyakról, mint például az aromás BASTUA gyertyákról, melyek bodzavirág, rebarbara vagy édes vanília illatát árasztják.
Az IKEA skandináv stílusa sem maradt el
A BASTUA kollekció olyan elemeket is tartalmaz, amelyeket a skandináv bútortervezés ihletett. Ilyen például a klasszikus kisasztal. A kollekció sokoldalú és összehangolt stílusú tálcáival és üvegáruival kiegészítve egy szikrányi skandináv életörömöt csempész a mindennapi étkezésekbe. Okos megoldás, hogy a BASTUA tálca tökéletesen illeszkedik a kisasztal tetejére. A kollekcióban megtalálható továbbá egy erős és stílusos pad is, mely ideális a csendes egyedüllét felemelő pillanataihoz.
„A skandináv bútortervezést mindig is a letisztult vonalak és az egyszerű konstrukciók jellemezték, amelyek a funkcionalitásra helyezik a hangsúlyt” – hangsúlyozza Mikael Axelsson, az IKEA tervezője. „Ezt az örökséget én a BASTUA kisasztalban juttattam kifejezésre, mely nyírfa furnérból készült, és magas peremének köszönhetően a tárgyak biztosan a helyükön maradnak.”
A limitált kiadású BASTUA kollekció 26 vibráló mintájú termékből áll, melyek között bútorok, üvegáruk és textíliák is szerepelnek. A kollekció idén márciusban kerül az áruházak polcaira.
Magyarországon egyedül a Lakáskultúra készített interjút a tervezőkkel, mely a márciusi Lakáskultúra magazinban fog megjelenni.
A Lakáskultúra Online ott van a Facebookon és az Instagramon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legújabb lakberendezési trendekért, kreatív ötletekért és a magazinnal kapcsolatos friss infókért, valamint látogass vissza a www.lakaskultura.hu-ra, ahol új lakásokkal, tippekkel várunk minden nap!