A személyi kölcsön a lakáshitel után a második leggyakrabban igénybe vett pénzügyi szolgáltatás – derült ki az NRC országos reprezentatív kutatásából.
Míg lakáshitellel az emberek 14 százaléka rendelkezik, addig személyi kölcsöne a magyarok 13 százalékának van. A kisebb összegű hitelek felé nyitást és a folyamatos bizalom-növekedést mutatja, hogy 2011 óta negyedével kevesebben vannak azok, akik félnek a hitelek rejtett költségeitől és ugyanennyivel többen azok, akik céljaik eléréséhez elengedhetetlen lehetőségként tekintenek az ilyen típusú külső anyagi segítségre, derült ki a Cofidis 10. születésnapjára készített kutatásából.
Kilábalás a devizaspirálból
A nyolc évvel ezelőtt kirobbant gazdasági világválság hatása a magyar piacot és így a fogyasztók mindennapjait is alapjaiban változtatta meg. 2006. januárjában a hazai lakossághoz kihelyezett forint- és devizahitelek állománya összesen nem érte el a 3500 milliárd forintot, míg ez a szám 2009 elejére már majdnem 8 000 milliárdra nőtt, főként a devizahitelek kapcsán felmerülő árfolyamváltozások hatásának köszönhetően. Az azóta megindult konszolidáció és adósságrendezési hullám hatására mára ez az érték valamivel több, mint 5 ezer milliárd forint, és szinte kizárólag forinthitelből áll.
– A fogyasztók – a korábbi évek csökkenő tendenciájával ellentétben – idén érezhetően kezdenek újra bízni a hitelekben, de a hiteltörlesztők száma még így is jóval elmarad a 2010 környékén tapasztaltaktól – mondta el Kurucz Imre, az NRC marketingkutató kutatási vezetője.
A Cofidis 10 éve
A Cofidis Csoport, amely több, mint 10 milliárd euró kihelyezett hitelállományával az európai fogyasztási hitelezés egyik legnagyobb szereplője, itthon szakított a kisösszegű hitelekre specializálódott intézmények hagyományaival és újszerű megoldásokra építette üzleti modelljét, aminek fő eleme a bankokkal történő erős árverseny a fapados üzleti modell alkalmazásával. Ennek köszönhetően azon kevés pénzintézet közé tartozik, akik a válság alatt is dinamikusan növekedni tudtak, hogy mára több tízezer ügyféllel és mintegy 200 munkatárssal lehessenek jelen a hazai piacon.
A Cofidis nem jelzálog alapú, szabad felhasználású, rulírozó személyi kölcsön folyósításával foglalkozik távértékesítéssel. Vezető terméke a Megújuló Hitel, 2010 őszén indult az Áruhitel, 2012-ben az Egészség Hitellel bővült a paletta, 2013 augusztusában a Fapados Kölcsönt, 2015-ben pedig az Adósságrendező Hitelt vezették be a piacra.
A termékekről és a cég elérhetőségéről további információk a www.cofidis.hu oldalon találhatóak. A Cofidis 10. születésnapi promócióiról a www.cofidis10.hu oldalon tájékozódhat.