A párizsi Maison & Objet dizájnkiállításon idén a szervezők egy fő irányzat köré építették az esemény koncepcióját. 2016-ban a „wild”, azaz a vadon inspirálta a trendszakértőket, amelyhez a kiállítók is alkalmazkodtak alkotásaikkal.
A Maison & Objet nemzetközi belsőépítészeti és dizájnkiállítást minden évben két alkalommal (tavaszi-nyári és őszi-téli kiadásban) szervezik meg közel 3000 kiállítóval, akik a dekoráció, bútor, otthoni és irodai design, világítás, szövetek, kézműves termékek, ajándékok, valamint konyhai és fürdőszobai kiegészítők témákban adtak inspirációt.
A standok között járkálva számos látványos, de nem túldimenzionált installációval és kreációval találkozhattunk, ahol a tervezők célja egyértelműen a természet közelségének bemutatása, az eredeti állapotok, a vadonbeli környezet visszaállítása volt. A nagy tervezőházak sem durrantották el sztárdarabjaikat vagy mutattak be drámai, luxust imitáló innovációkat, inkább a technológia fejlődésére fektettek nagy hangsúlyt, illetve felhívták a figyelmet az urbanizációra és a túlzott háziasítás kérdéseire.
Kortárs vizuális élmény és mai megoldások ábrázolták az érintetlen tájak megőrzésének fontosságát, és a természethez való hűség szellemiségét. A nagy design –és bútorgyártó cégek is arra ösztönözték közönségüket, hogy lassuljunk le és teremtsük meg a magunk sajátos otthonát, ahol a kényelem, a visszahúzódás, az elcsendesedés kapja a legnagyobb hangsúlyt.
Nem láthattunk túlzó, már-már giccses díszleteket, művies tárgyakat és természetellenes, elvont enteriőröket. Az alkotóművészek minden darabjukkal kissé becsempészték a természetet a városi környezetbe, így az otthonokba is. Arra ösztönöznek bennünket, hogy lépjünk ki komfortzónánkból, szakítsunk a jól bevált sémákkal, így változhat jelentős mértékben az életminőségünk. Mindenki a maga szokásaihoz, ízléséhez alakítsa intim környezetét és ne a külső elvárásoknak akarjon megfelelni.
Merjünk tehát mi is a természethez visszanyúlni és élvezzük annak nemes egyszerűségét! Tegyük mindezt stílusosan!