A győri szálloda története éppoly sokszínű, mint maga az épülete, a kulturális öröksége és a város, amely otthont ad neki. A Danubius Hotels Szállodasztorik közösségi kommunikációs kezdeményezése által most közelebbről is megismerheted!
Ha ezek a falak mesélni tudnának: a győri Danubius Hotel Rába 1904 óta működik – igaz, az alapításakor még az első igazgatója, Meixner Mihály és családja révén a Meixner Royal Hotel nevet viselte.
A szálloda az ország egyik legszebbike és legnagyobbika volt: étteremmel, kávéházzal, díszteremmel, emeleti terasszal rendelkezett, a minden emeleten külön fürdőszoba állt a megszálló vendégek rendelkezésére, a fűtést pedig központi fűtőrendszer szolgálta.
Az 1944. július 2-i bombázás következtében a szálloda kétharmadát romokba verte. A Meixner család szinte azonnal elkezdte a helyrehozási munkákat, az éttermet még abban az évben újra meg is nyitották, egy év elteltével pedig a hotel is újrakezdte működését. Az 1949-es államosítás után a Vörös Csillag nevet kapta a szálloda, amelyet 1968-ban pedig Hotel Rábára változtattak.
A hotel épületegyüttese kicsit olyan, mint a város körülötte: őrzi magát a kisebb és nagyobb változások nyomait, a történelem rétegeit, a korokra jellemző jegyeket, amelyek által bárki könnyen megállapíthatja, hogy az egyes részei mikor készültek.
Épületében működött a népszerű „kis Bognár” vendéglő, majd a Magyaros étterem és a Rába Cukrászda. Hírességek egész sora lakott a történelmi városmag szélén található hotelben, ahol a város rendezvényei és báljai is otthonra találtak: a jótékonysági estektől kezdve a gálavacsorákon át az azóta is sokat emlegetett Győri Balett előadásáig. Itt szállt meg többek között a filmzene Mozartjaként emlegetett Ennio Morricone, Ken-Ichiro Kobayashi világhírű karmester, Boney M és David Murray, valamint Szörényi Levente, Zwack Péter, Bacsó Péter és Sasvári Sándor is megfordult már a hotel vendégei között.
Van egy jó sztorid, ami kapcsolódik a Danubius Hotelek egyikéhez és megosztanád másokkal is? A Szállodasztorik kezdeményezés most teret ad a történetmesélésre: a közösségi média felületein futó kampány minden hónapban egy-egy szállodát mutat be. Érdemes követni, hiszen a szállodák története és kulisszatitkai mellett helyi különlegességeket és értékeket is megismerhetünk.