A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által elindított második design START mentorprogram üzleti újratervezésben nyújtott szakmai támogatást a feltörekvő designmárkák számára.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) azzal a céllal hozta létre mentorprogramját, hogy átadja a designvállalkozások stabilizálásához szükséges üzleti tudást, azoknak a feltörekvő formatervezőknek, akiknek magas színvonalú alkotásai egy nemzetközi kereskedelmi kiállításon való megjelenésre is alkalmasak.
A pályázat útján jelentkező formatervezők közül öt ígéretes, egyedi koncepciót felvonultató tervezőt választott ki a szakmai zsűri: a porcelántermékeket és lámpatesteket alkotó Andrási Edinát, a fenntartható bútorairól ismert Kele Sárát, az asztalosipari termékeket gyártó Kerekes Furniture-t, a moduláris akusztikai csempékkel dolgozó Temesi Apolt és az esztergált fatermékekről híres Tompa Lászlót. A kiválasztott öt designer a szakmai mentoraikkal közösen építette ki márkája jövőképét.
A képzés első lépcsőfokát jelentő workshop-sorozata a vírushelyzetre való tekintettel online formában valósult meg, emellett témaköreivel is reflektált a megváltozott gazdasági helyzet miatti új kihívásokra. A hat etapból álló képzés fókuszában a vállalkozói szemlélet megerősítése, valamint a designmárkák hazai stabilizálásához szükséges üzleti ismeretek álltak. Az előadások és one-to-one meetingek során a résztvevők olyan designelméleti szakértők, illetve vállalkozásépítésben sikeres, elismert szakemberek segítségével gondolhatták újra vállalkozásuk működését, akik meghatározó alakjai a designszektornak. Az MDDÜ fontosnak tartja szakmai partnerségeinek folyamatos bővítését, melynek köszönhetően a tervezők számára olyan széleskörű tudásbázis és szakmai kapcsolati háló válik elérhetővé, amely előmozdíthatja a nemzetközi piacra lépésüket.
A design START teljesítésének második lépcsője a szakmai gyakorlat volt, amely során a formatervezők a NezozeN, a Balaton Bútor, a FabLab Budapest, az iamart, illetve a LumoConcept műhelyében kaptak átfogó képet a gyártási folyamatok és az értékesítés teljes egészéről. A mentoráltak, az általuk választott hazai gyárban, többek között megismerhették a digitális tervezési és gyártási folyamatokat, illetve a manufaktúrán belüli logisztikai folyamatokat. Több szakmai gyakorlat esetében folytatódott a jövőbeli együttműködés a gyártó-tervező párosok saját döntése alapján. A vírushelyzet miatt meghiúsult tanulmányút helyett, a mentorprogram extra elemeként Tóth Marcellel, online marketing szakértővel konzultálhattak a tervezők a megváltozott gazdasági helyzetben felmerülő online és digitális értékesítési és marketing megoldásokról. Ezen felül több mentoráltnak is lehetősége nyílt kiállítani a Budapest Design Week keretében megrendezett 360 Design Budapesten.
A mentorprogram résztvevői a workshopokat interaktívként és szemléletformálóként jellemezték, kiemeltképp az üzleti tervezés, a jogi és a kommunikációs előadásokat. Elmondásuk szerint a mentorok új megvilágításba helyezték az eddigi tevékenységeiket. Az általuk nyújtott instrukcióknak köszönhetően mindenkiben körvonalazódtak azok az értékek, amelyek egyedivé és megkülönböztethetővé teszik őket a piacon. A kéthetes szakmai gyakorlatot a program egyik leghasznosabb elemeként értékelték a tervezők.
– A mentorprogramban résztvevő márkák egytől-egyik kiemelkedő szakmai színvonalat képviselnek, ami a 2020-as évben elért eredményeikben is megmutatkozott. Díjakról, külföldi magazin megjelenésekről és egyéb kiemelkedő elismerésről számoltak be a program végeztével. A mentoráltak sikere tökéletesen példázza a program jelentőségét, hiszen a mentorprogram végeztével hazai stabilitást szerzett márkák teljes odaadással koncentrálhatnak jövőbeli céljaik megvalósítására – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
Megnyílt a legújabb design START mentorprogramra való jelentkezés
A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal hozta létre a design START mentorprogramot, hogy átadja a magyar designvállalkozások stabilizálásához szükséges üzleti tudást. A szakmai zsűri által kiválasztott designerek olyan tehetséges alkotók, akik a mentorprogram elvégzése után képesek lesznek hazai és nemzetközi szinten is elismert márkákká válni. A mentorprogramba való bekerülés feltétele a nyílt szakmai pályázaton való részvétel, illetve legalább 2 termékcsalád megléte. A programra jogi és természetes személyek is jelentkezhetnek, további információ ide kattintva érhető el.