A lakás elhelyezkedése, a bérbeadás ideje és a „célcsoportunk” nagyban meghatározza a kiadásra szánt lakás felszereltségét, berendezését.
Az első teendők
Még az ingatlan berendezése előtt tájékozódjunk, hogy engedélyezett-e a házban a napi kiadás. Amennyiben igen, általában mindenki azt választja, ha nem, marad a közép- vagy hosszú távú bérbeadás. Vegyük figyelembe a lokációt, vizsgáljuk meg, hogy a környék milyen turistákat vonz, illetve hogy milyen funkciójú épületek találhatók a közelben (pl. egyetem vagy nagyobb irodaház). Így meghatározhatjuk a célcsoportot, és az igényeiket szem előtt tartva láthatunk munkához.
Funkciók kijelölése
Az első feladat a terek kialakítása, majd a praktikus berendezés. Amennyiben online kiadásra (Airbnb) szánjuk a lakást, nagy előnyt jelent, ha minden szoba szeparált, vagyis külön bejáratú, és ideális esetben önálló fürdő tartozik hozzájuk. Szükséges egy közösségi tér, konyha, étkező is.
Legyen szerelem első látásra!
Mivel telített a piac, a funkcionalitáson túl fontos az összhatás, a siker nagyrészt az érzelmeken múlik: a potenciális bérbevevőknek bele kell szeretniük a lakásba első látásra. Az otthonosság mellett éppen ezért lényeges a különlegesség, ami segít, hogy erőteljes hatást gyakoroljon az emberekre. Merész legyen és érdekes, sok izgalmas, figyelemfelkeltő elemmel. Mindezt persze a lehető legjobb ár-érték arányú bútorok, csempék, szaniterek felhasználásával kell megoldanunk, hiszen alapvetően egy gazdasági befektetésről beszélünk.