Nem csak a filmrajongók számára lehetnek izgalmasak a következő dolgozószobák, amelyeket 7 világszerte ismert filmrendező vizuális világa inspirált.
Idén az is megismerkedhetett a home office fogalmával, aki egyébként még sosem dolgozott az otthonából. Ezalatt az idő alatt bőven kiderülhetett, hogy a konyhaasztalon berendezett dolgozósarok ideiglenesen jól működhet, ám hosszabb távon jobb egy állandó munkaállomást kialakítanunk a lakásban. Ez adta az alapötletet a Budget Direct-nek, akik 3D-s látványterveken valósították meg izgalmas és különleges dolgozószobáikat – mindegyiket egy-egy világhírű filmrendező stílusában.
1. Sofia Coppola
Bár sokaknak az Elveszett jelentés című filmjének sötét hotelszobáinak helyszínei ugranak be a filmrendező neve hallatán, ugyanilyen jellegzetes a Marie Antoniette-re jellemző egyedi, pasztellszínű, barokkos hangulatú képi világa, amely ezt a dolgozószobát is inspirálta.
2. Wes Anderson
Wes Anderson minden egyes filmjével inkább válik dizájnerré, mint filmrendezővé – írja a Budget Direct. A világhírű filmrendező előszeretettel helyezi szereplőit az egyenes, lapos felületek, szimmetrikus terek közé, és mutatja be őket ezekben az álomszerű, színházi díszletre emlékeztető világban.
3. The Wachowskis
A nyolcvanas évekre jellemző irodai bútorok, indusztriális elemek, neonfeliratok, táblák és fa felületek hozzák el ebben a dolgozószobában a kilencvenes-kétezres évek elejének egyik ikonikus filmsorozata, a Mátrix jellegzetes cyberpunk esztétikáját.
4. Bong Joon-ho
A Snowpiercer és a 2019-ben Oscar-díjat is kapott Élősködők című filmek rendezőjének változatos filmográfiája sem akadályozta meg abban, hogy alkotásaiban egységes vizuális világot alakítson ki. Sok-sok üvegfelület, természetes elemek, geometrikus formák és letisztult modernizmus jellemzi ezt a különleges munkaállomást.
5. David Lynch
Mi más is inspirálta volna David Lynch dolgozószobáját, ha nem a mai napig kultikus sorozata, a Twin Peaks? A kissé álomszerű, olykor ijesztő és az ötvenes évek Amerikáját idéző elemekkel teli helyiség mintha egyenesen a „vörös szobából” lépett volna elő.
6. Jean-Pierre Jeunet
Az Amélie csodálatos életének csodálatos képi világa valószínűleg sokunkat elvarázsolt: a karácsonyi időszakra jellemző színekkel és régi, ódon bútorokkal készült Jean-Pierre home office irodája.
7. Pedro Almodovar
Egy pop art stílusú díszletet szerettem volna pasztell színekkel – mondta annak idején a Nők a teljes idegösszeomlás szélén című filmjéről a rendező, akinek dolgozószobája egyszerre kifinomult, túlzó és nyers.